Amadeus on ostanut biometriikkaan erikoistuneen teknologiayrityksen Vision-Boxin 320 miljoonalla eurolla.
Oston myötä Amadeukselle avautuu mahdollisuus laajentaa biometristen ratkaisujen tarjontaansa matkavarauksesta aina rajatarkastukseen ja koneeseen nousuun saakka.
Vuonna 2001 perustettu Vision-Box on erikoistunut kasvojentunnistusteknologiaan. Yritys tarjoaa ratkaisuja lentoyhtiöille, lentokentille, risteilyvarustamoille ja satamille. Se toimii yli sadassa maassa ja kattaa 30% maailmanlaajuisesta rajatarkastusmarkkinasta.
Kauppa odottaa viranomaishyväksyntää ja sen odotetaan toteutuvan lopullisesti vuoden 2024 ensimmäisen puoliskon aikana. Portugalilaisen Vision-Boxin noin 470 työntekijän odotetaan siirtyvän kaupan myötä Amadeukselle.
Jaa artikkeli: