USA Travel Show järjestettiin nyt kahdeksannen kerran Kööpenhaminan Radisson Blue Scandinavia -hotellissa.
Tapahtuma järjestetään Discover America Denmarkin ja Atlantic Linkin yhteistyönä.
US Travel Show pyörähti käyntiin sunnuntai-iltana näytteilleasettajien get-togetherillä. Yhdysvalloista oli saapunut 64 yritystä esittelemään tuotteitaan ja kohteitaan.
Kahdeksannen kerran järjestetty tapahtuma sai arvovaltaisia vieraita, kun US Travel Associationin CEO & President Roger J. Dow sekä Brand USAn Chief Strategy & Communications Officer Anne Madison saapuivat paikalle.
Maanantai alkoi lehdistötilaisuuksilla, missä kuultiin mm. Philadelphian, Oregonin, Brand USAn ja IPW:n ajankohtaisia tapahtumia ja uutisia.
Iltapäivän ohjelma alkoi Roger J. Down tervehdyksellä. Hänen mukaansa Yhdysvalloissa kävi vuonna 2017 81 miljoonaa kansainvälistä vierailijaa, Pohjoismaistakin 1,4 miljoonaa. ”Kukin Pohjoismaa erikseen on pieni markkina, mutta kun kaikki Pohjoismaat laitetaan yhteen, päästää jo lähes samoihin lukuihin kuin matkustajamäärät Ranskasta”, hän muistutti.
Viime vuonna matkustajamäärät Suomesta ja Norjasta ovat hieman laskeneet, mutta Dow uskoo tilanteen uusien lentojen myötä taas paranevan.
”On puhuttu siitä, että matkustajat karttavat Yhdysvaltoja Donald Trumpin takia, mutta matkustajamäärät alkoivat itse asiassa tippua jo vuonna 2015.”
iltapäivän ohjelma jatkui paneelikeskustelulla matkailun tulevaisuuden näkymistä. Mukana paneelissa olivat moderaattori Lorna Davisin lisäksi, Brand USAn Anne Madison, Philadelphian turistitoimiston päällikkö Julie Coker Graham , Oregonin turistitoimiston johtaja Todd Davidson ja Wonderful Copenhagenin Mikkel Aarø-Hansen.
Illan workshop-tilaisuuden avasi Roger J. Down lisäksi Tanskan Yhdysvaltain suurlähettiläs Carla Sands.
Workshopissa oli mukana 250 matkailun ammattilaista.
Ennen Kööpenhaminan USA Travel Showta amerikkalaiset pyörähtivät Ruotsissa, missä yksi Ruotsin isoimmista USAn tuottajista, Swanson’s Travel järjesti asiakkailleen USA-päivän, joka keräsi 1300 kävijää
Ruotsista amerikkalaiset siirtyivät Kööpenhaminaan, missä FDM Travel järjesti sunnuntaina omat myyntipäivänsä, jonne saapui 3 500 Amerikan matkoista kiinnostunutta kuluttajaa
Kööpenhaminasta näytteilleasettajat jatkoivat matkaansa parhaillaan käynnissä oleville ITB Berlin -messuille.
Jaa artikkeli: