Hyppää sisältöön
· Leena

Apollo tähtää Pohjoismaiden parhaaksi matkanjärjestäjäksi

Apollon positiivinen kehitys on tulosta pitkäjänteisestä tuotevalikoiman kehittämisestä. Perinteisten aurinko- ja rantalomien lisäksi panostetaan vahvasti aktiivilomiin, risteilyihin sekä kaupunkilomiin.

– Haluamme löytää uusia ja kiinnostavia kohteita, jotka sopivat pohjoismaiselle matkailijalle, mutta samalla kehittää nykyistä hotelli- ja kohdevalikoimaa. Juuri nyt suosittuja ovat niin kutsutut ”aktiiviset pakettimatkat”, joihin voi yhdistää vaikkapa kulttuurielämyksiä, vaellusta ja treeniä, rantalomailua tietenkään unohtamatta, sanoo Carina Kinnman, Marketing Manager Sweden & Finland.

Apollo tunnetaan Pohjoismaissa parhaiten kattavasta Kreikan lomavalikoimasta, johon jatkuvasti lisätään uusia, kiinnostavia kohteita. Esimerkkinä vaikkapa Ruotsin markkinoille tänä vuonna lanseerattu kohde Zagoria – historiallinen alue Kreikan vuoristossa soveltuu vaeltamiseen, pyöräilyyn ja tarjoaa huikeita luontoelämyksiä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Apollolla on vahva asema myös muissa suosikkikohteissa, kuten Kroatiassa, Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa sekä uutuuskohde Albaniassa.

– Albania on kiehtova kohde. Historia on kiinnostava, ja juuri nyt maa kehittyy todella nopeasti. Matkailu tuo positiivista kasvua tähän upeaan matkailumaahan, jonka valtteja ovat pitkät ja hiekkarannat ja dramaattiset vuoristomaisemat, kertoo Apollon Commercial Director Nina Hornewall.

Yksi tärkeä syy Apollon vahvaan asemaan on se, että olemme lähellä asiakasta. Vaikka olemmekin pohjoismainen matkanjärjestäjä, ovat paikalliset toimipisteet tärkeässä asemassa kaikessa markkinoille suunnatussa kommunikaatiossa.

– Meille on tärkeää että yhteistyökumppani ymmärtää pohjoismaisia markkinoita sekä maiden välisiä eroja ja samankaltaisuuksia, ja juuri tämä on NORD DDB:n vahvuus. Heidän organisaatiossaan, aivan kuten omassammekin, on keskeisessä asemassa pohjoismainen yhteistyö. NORD DDB on meille pitkäaikainen strateginen partneri, jonka uskomme tarjoavan uutta näkemystä niin markkinointiin kuin käytössämme oleviin kanaviin. Yhteistyö tulee näkymään koko asiakaskokemuksessa, Carina Kinnman jatkaa.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Myös NORD DDB:llä iloitaan alkavasta yhteistyöstä:

– Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä Apollon kanssa, ja on hienoa aloittaa juuri nyt kun matkailualalla tapahtuu paljon. 2018 tulee olevaan jännittävä vuosi Apollon historiassa, heillä on paljon meneillään, ja meidän tehtävämme on varmistaa että se työ näkyy myös ulospäin, sanoo Andreas Dahlqvist, NORD DDB:n Chief Creative Officer.

Apollo on Pohjoismaiden johtavia matkanjärjestäjiä. Järjestämme tilauslentomatkoja, reittilentopohjaisia matkoja, treenimatkoja, risteilyjä ja kiertomatkoja. DER Touristik Nordic AB:n muodostavat Apollo Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa, sekä lentoyhtiö Novair, golfmatkoja järjestävä Golf Plaisir, luksusmatkoja järjestävä Lime Travel ja hyvinvointikeskus Playitas Fuerteventuralla. DER Touristik Nordic työllistää noin 900 työntekijää sekä noin 1 miljoona matkustajaa matkustaa Apollolla vuosittain.

DER Touristikin liikevaihto on 7 miljardia euroa ja sillä on n. 7,7 miljoonaa asiakasta 14 maassa.

Suomessa Apollomatkojen valikoimaan kuuluvat kaupunkilomat kaikkialle maailmaan sekä valmismatkat kohteisiin Välimerellä, Karibialla, Lähi-idässä, Kaakkois-Aasiassa ja Kanariansaarilla. Apollomatkat tarjoaa parhaat 4- ja 5-tähden hotellit.

Apollomatkoilla oli v. 2017 n. 70 000 tyytyväistä matkustajaa ja se on Suomen neljänneksi suurin matkanjärjestäjä.

Leena