Sharjah Commerce and Tourism Development Authority (SCTDA) jatkaa panostuksiaan pohjoismaisilla markkinoilla.
Matkamessuilla mukana olleen Sharjan tavoitteena on tehdä tunnetuksi emiraatin kauneutta ja vieraanvaraisuuttaan yhtenä Persianlahden arabimaiden suosituimmista matkailukohteista.
Sharja haluaa nostaa esille monipuolista matkailutarjontaansa maailmanluokan hotelleista jännittäviin seikkailuihin ja muihin mukaviin loma-aktiviteetteihin. Tarjolla on myös houkuttelevia kampanjoita, joiden toivotaan kiinnostavan erityisesti suomalaisia ja pohjoismaisia matkailijoita.
Sharjassa panostetaan turismin kasvuun kasvattamalla huonekapasiteettia 50 prosentilla seuraavan viiden vuoden aikana. Kaikkiaan Sharjaan on tarkoitus rakentaa 34 uutta hotellia lisäämään jo nykyisin tarjolla olevaa hotellikapasiteettia. Yhteenlaskettu hotellikapasiteetti nousee noin 5 700 huoneeseen.
”Sharja haluaa olla ympärivuotinen perhematkailukohde. Sharja tunnetaan muun muassa maailmanluokan hotellipalveluistaan, nykyaikaisesta matkailuinfrastruktuuristaan ja jännittävistä loma-aktiviteeteistaan. Ekomatkailun suosio kasvaa jatkuvasti ja ekomatkailua edistetään myös monin julkisin toimin. Matkailu on Sharjan talouden monipuolistamisen keskeinen pilari”, kertoo H.E. Khalid Jasmin Al Midfa, Chairman of Sharjah Commerce and Tourism Development Authority (SCTDA).
Vuonna 2018 Sharjassa vieraili 578 000 eurooppalaista matkailijaa, mikä oli 24 prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin.
Lisätietoja: www.visitsharjah.com
Lähde: Visit Sharjah
Jaa artikkeli: