Expedian ja Netflixin kumppanuus on uudenlainen avaus matkailumarkkinoinnissa. Expedia Group panostaa asiakashankintaan koko vuoden kattavalla kampanjoinnilla suoratoistojätti Netflixin kautta.
Globaali kampanja lokalisoidaan jokaiselle kohdemarkkinalle
Expedia Group ja Netflix ovat solmineet laajan kumppanuussopimuksen, joka kattaa Netflixin mainosrahoitteista versiota tarjoavat markkinat koko vuoden 2024 ajan.
Suoratoistopalvelujen viedessä yhä enemmän tilaa lineaarisen television kulutukselta myös mainonta näissä kanavissa on yritysmaailmalle yhä kiinnostavampaa. Expedian ja Netflixin partneroituminen matkailumarkkinoinnin saralla on ensimmäinen lajissaan ja vahva osoitus reagoinnista kuluttajakäyttäytymisen muutokseen.
Yhteistyön puittaissa Expedia lanseeraa mittavan “Made to travel” -kampanjan, joka käynnistyy ensimmäisenä Japanissa ja lokalisoidaan jokaiselle markkinalle omana versionaan.
Tällä hetkellä Netfixin kuluttajalle edullisempi, mainoksia näyttävä versio on saatavilla 12 maassa. Toistaiseksi Suomi ei kuulu tähän joukkoon. Mainosrahoitteinen Netflix-versio tavoittaa maailmanlaajuisesti jo 23 miljoonaa käyttäjää.
Japanin jälkeen kumppanuuskampanjassa ovat seuraavina vuorossa Yhdysvallat, Kanada, Meksiko, Iso-Britannia, Ranska, Saksa, Australia ja Brasilia.
Myös mittarointi osana sopimusta
Yhtiöt julkistivat osana kumppanuuttaan myös katsojakokemuksen ja mainonnan tehokkuuden mittarointia koskevan sopimuksen Ison-Britannian ja Brasilian markkinoilla.
“Maailmanlaajuisten kulutustottumusten kehittyessä nopeasti etsimme innovatiivisia mahdollisuuksia esitellä brändejämme ja kertoa tarinoita paikallisesti. Netflixin avulla voimme tavoittaa nopeasti kasvavan yleisön”, sanoo Expedia Groupin toimitusjohtaja Jon Gieselman.
Jaa artikkeli: