FCM tuo markkinoille uuden varausjärjestelmänsä Arrivonin, jonka avulla liikematkustajat voivat varata matkansa verkossa entistäkin helpommin.
”Yrityksille tärkeitä ovat matkojen varaamisen yksinkertaisuus, ajan ja rahan säästö sekä helppo matkahallinnon kokonaisprosessi. Nämä ovat olleet myös kulmakiviä Arrivonin kehittämisessä”, sanoo FCM Travel Solutionsin Suomen maajohtaja Anne-Marjut Väänänen.
”Aikaisemmin liikematkatoimistot ovat olleet riippuvaisia kolmansista osapuolista, jotka ovat toimittaneet samanlaisia varausjärjestelmiä kaikille asiakkailleen”, sanoo Väänänen.
Liikematkustajille tärkeitä ovat sekä varaamisen helppous että matka-ajan ja hinnan näkyminen selvästi.
”Olemme ottaneet oppia vapaa-ajan matkustuksen puolelta, jotta liikematkustajien parhaiten tarpeisiin vastaaviin ajankohtiin ja hintaraameihin sopivien lento- ja hotellivaihtoehtojen suodattaminen on helppoa. Olemme kiinnittäneet huomiota myös siihen, että varausjärjestelmässämme voidaan selkeästi verrata hintoja sekä aikaisemmin että myöhemmin lähteviin lentoihin”, jatkaa Väänänen.
Matkan varaaminen Arrivonin kautta kestää kaksi, kolme minuuttia. Samalla on mahdollista varata niin lennot, hotellit, vuokra-auto, maakuljetus tai junamatka. Googlen yhteistyön ansiosta matkustajan tarvitsee kirjoittaa vain suunnitellun kokouksensa osoite ja hän saa ehdotukset sopivista hotelleista kokouspaikan lähistöllä.
Arrivonin avulla yritys näkee yhdellä silmäyksellä kaikkien matkustajiensa matkat, mikä tekee sekä matkustajakäyttäytymisen että matkakustannusten analysoinnin helpommaksi. Lisäksi Arrivonin yksinkertaiset liikennevalosymbolit ohjaavat matkustajia noudattamaan yrityksen matkustuspolitiikan mukaisesti asetettuja keskilentohintoja.