Uusi matkatavaroiden nouto- ja lähtöselvityspalvelun Lontoon Heathrown lentokentältä lähteviin koneisiin tarjotaan yhdessä matkatavarapalveluja tarjoavan innovaatioyrityksen AirPortrin kanssa.
Palvelun tilanneiden asiakkaiden matkatavarat noudetaan kotiovelta tai hotellista, josta ne viedään lähtöselvityksen kautta lennolle asiakkaan puolesta. Asiakkaat voivat näin mennä suoraan lentokentän turvatarkastukseen.
Verkossa lähtöselvityksensä tehneiden Finnairin asiakkaiden matkatavarat voidaan noutaa heidän Lontoon majoituksestaan vielä muutamaa tuntia ennen lähtöä. Määränpäässä matkatavarat ovat normaalisti noudettavissa tuloaulan matkatavarahihnalta.
Palvelu esim. Lontoon Strandilla sijaitsevasta hotellista maksaa alkaen 30 puntaa, eli noin 35 euroa.
Finnairin asiakkaat voivat varata AirPortr-palvelun verkossa osoitteessa www.airportr.com/finnair ja Finnairin verkkosivuilta osoitteesta www.finnair.com, tai linkistä, joka löytyy ennen matkaa lähetettävästä sähköpostista ja Finnairin Varaukseni -palvelusta.
”Kokeilusta saatavan palautteen perusteella harkitsemme palvelun laajentamista tulevaisuudessa myös muihin kohteisiimme”, sanoo Finnairin lisäpalveluista vastaava johtaja Sari Nevanlinna.
Asiakkaat voivat tilata matkatavaroilleen noudon myös Heathrown lentokentältä, ja matkatavarat kuljetetaan suoraan kotiin tai hotelliin. Näin asiakas voi suunnata suoraan tapaamisiin, ja myös vapaa-ajan viettäminen Lontoossa on helpompaa, kun ei tarvitse murehtia matkatavaroista.
Finnair on kolmas oneworld-yhtiö, joka ottaa palvelun käyttöönsä. AirPortr tekee vastaavaa yhteistyötä myös British Airwaysin ja American Airlinesin kanssa Heathrown kentällä ja British Airwaysin kanssa Gatwickin kentällä.
Jaa artikkeli: