Palvelun prototyyppiä on jo testattu Singaporessa, Hongkongissa, Australiassa, Iso-Britanniassa ja Yhdysvalloissa.
Uusi palvelu viedään ensi vuoden alussa Kiinan, Singaporen ja Hongkongin markkinoille.
Islantilaisen Bokunin kehittämälle digitaaliselle alustalle kerätään Suomen matkailutarjontaa. Sieltä se on helposti löydettävissä, ostettavissa ja paketoitavissa yksilöllisiksi ja elämyksellisiksi kokonaisuuksiksi.
Finnair kutsuu nyt suomalaisia matkailutoimijoita mukaan kehittämään aitoja, kestävän kehityksen mukaisia ja laadukkaita matkailuelämyksiä, ja tuomaan ne tehokkaasti kansainvälisten asiakkaiden ostettaviksi uuden digipalvelun avulla.
”Uuden palvelun brändi tulee olemaan Finnairista erillinen, mutta me toimimme tässä yhteen vetävänä voimana, ja tuomme projektiin koko digiosaamisemme ja kansainvälisen myynti- ja markkinointiverkostomme,” kertoo Finnairin kaupallinen johtaja Juha Järvinen.
Vastaavaa yhteistyötä on menestyksekkäästi tehty jo Islannissa, missä lentoyhtiön sivuilta löytyy lukuisten matkailutoimijoiden tarjonta, ja missä pystyy näppärästi rakentamaan haluamansa paketin.
”Suomessa on upeita matkailuelämyksiä ympäri vuoden, mutta ne pitää saada helpommin asiakkaiden ulottuville. Uskon, että yhdessä toimimalla saamme matkailusta Suomen talouden vahvan tukijalan”, Järvinen sanoo. ”Aitous, kestävä kehitys ja laatu ovat avainsanoja, kun etsimme elämyksiä mukaan uuteen palveluun.”
Kuva: Visit Finland, Mikko Nikkinen