Rautatieaseman lippuhallin lisäksi matkailuneuvontaa saa lentoasemalta sekä Stockmannin tavaratalossa.
Helsingin Stockmannille avataan interaktiivinen MyHelsinki-palvelupiste. Pisteeltä löytyvät digitaaliset palvelut tiedonhakuun sekä karttoja ja esitteitä. Sesonkiaikaan Stockmannilla on paikalla myös matkailuneuvonnan henkilökuntaa.
MyHelsinki.fi-sivusto palvelee kaikkiaan kuudella kielellä ja sisällöt perustuvat täysin paikallisten suositteluun. Lisäksi kiinalaisten matkailijoiden palveluita kehitetään yhteistyössä maailman suurimpiin kuuluvan digitaalisen palveluntarjoaja Tencentin kanssa.
Helsinki Helpit starttaavat toimintansa jo toukokuussa.
Matkailuneuvontaa on tarjolla sesonkiaikaan edelleen myös Helsingin historiallisissa kortteleissa, kun Kauppatorin vilkkaaseen ympäristöön pystytetään neuvonnan infokontti. Kontti palvelee Havis Amandaa ympäröivällä Kukkatorilla 3. toukokuuta alkaen.
Kuva: Harri Tarvainen