Helsingin Matkailusäätiö jakaa vuosittain Helsinki Travel Award – palkinnot lisätäkseen matkailualan arvostusta sekä innostaa paikallisia toimijoita matkailun kehittämiseen. Palkinnon suuruus on 5000 euroa.
“Tänä vuonna palkitut toimijat tuovat menestyksekkäästi ihmisiä yhteen sekä kasvattavat Helsingin tunnettuutta kiinnostavana ja monipuolisena matkailukohteena. Helsinki Design Week houkuttelee vuosittain kaupunkiin designista kiinnostuneita matkailijoita, Kuudes linja complex on herättänyt laajalti kansainvälistäkin huomiota laadukkaiden kaupunkielämysten tarjoajana ja Helsingin Messukeskus on kansainvälisesti kilpailukykyinen tapahtuma-areena”, Helsingin Matkailusäätiön puheenjohtaja Mikko Leisti perustelee valintoja.
Helsinki Design Week
Vuosittain järjestettävän Helsinki Design Weekin lisäksi ympärivuotinen Design Weekly pitää aktiivisesti yllä mielenkiintoa ja perustaja Kari Korkmanin aloitteesta yhteen koottu World Design Weeks -verkosto valloittaa maailmaa Helsingistä käsin. Helsinki Design Week on uskottava ja seurattu, henkilöt ja tahot yhteenkokoava tekijä, joka houkuttelee kaupunkiin vuosittain tuhansia matkailijoita nauttimaan designista ja löytämään uutta kerrottavaa.
Kuudes linja complex
Kuudes linja complexin ravintoloitsijat Toni Rantanen ja Timi Uskali ovat tuoneet Helsinkiin juuri sitä rytmiä, joka tekee Helsingistä nykyaikaisen innostavan kaupungin. Vanhan tulitikkutehtaan tiloihin ja ympäristöön on ravintola kerrallaan kehittynyt kokonaisuus, jonne tullaan nauttimaan ja esiintymään ympäri maailmaa. Kuudes Linja, Siltanen, Kaiku, Post Bar, Tanner, Ääniwalli ja kumppanit pitävät huolen siitä, että Helsingistä löytyy laadukkaita ja unohtumattomia klubielämyksiä.
Messukeskus
Messut ja tapahtumat ovat monelle toimialalle tärkeä tapa mahdollistaa kohtaamisia, esitellä osaamista, tuotteita ja innovaatioita, edistää toimintaa, saavuttaa tavoitteita, jakaa ja saada tietoa, verkostoitua sekä luoda suhteita. Kansainvälisesti kilpailukykyinen, suuri ja vetovoimainen tapahtumapaikka Messukeskus on Suomelle ja Helsingille tärkeä menestystekijä. Messukeskuksella oli viime vuonna yhteensä 1,2 miljoonaa asiakasta.
Jaa artikkeli: