Hyppää sisältöön
Helsinki-Vantaan lentoasema
· Ikkunapaikka

Helsinki-Vantaan lentoasema palkittiin jälleen Euroopan parhaana

Matkustajat ovat valinneet Helsinki-Vantaan asiakaskokemukseltaan Euroopan parhaaksi lentoasemaksi 15–25 miljoonan matkustajan kokoluokassa.

Historian korkein ASQ-tulos

Lentoasemayhtiö Finavialle myönnetty ASQ-lentoasemapalkinto (ASQ, Airport Service Quality) perustuu kansainväliseen tutkimukseen, johon osallistuu vuosittain 400 lentoasemaa 95 maasta.

“Olemme äärimmäisen kiitollisia tästä palkinnosta ja ylpeitä siitä, että työmme ensiluokkaisen asiakaskokemuksen eteen tunnistetaan myös kansainvälisesti. Olemme onnistuneet nostamaan Helsinki-Vantaan asiakastyytyväisyyden tasoa pitkäjänteisesti, ja vuoden 2023 ASQ-tutkimustulos on lentoaseman historian korkein”, Finavian toimitusjohtaja Kimmo Mäki sanoo.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Palkinnon myöntää vuosittain lentoasemien kansainvälinen kattojärjestö Airports Council International (ACI). Palkinto perustuu jatkuvaan asiakastyytyväisyyden ja palvelujen laadun mittaukseen.

Viisi palkintoa kuuden vuoden aikana

Lentomatkustajat arvioivat ASQ-tutkimuksessa 30:ä eri palvelukategoriaa matkustajapolun eri vaiheissa. Niihin kuuluvat muun muassa opastus, asiakaspalvelu, lähtöselvitys sekä ostos- ja ruokailumahdollisuudet. Tutkimusta varten Helsinki-Vantaalla haastatellaan vuosittain noin neljää tuhatta lentomatkustajaa.

Finavia on voittanut ASQ-palkinnon viidesti viimeisen kuuden vuoden aikana. Palkinto on myönnetty Helsinki-Vantaan ansioista vuosina 2018, 2019, 2020, 2022 ja 2023.

Myös liikematkustajat arvioivat Helsinki-Vantaan lentoaseman maailman parhaimmistoon. Helsinki-Vantaa sijoittui maailman viiden parhaan joukkoon helmikuun lopussa julkaistulla listalla.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Lähde ja kuva: Finavia

Ikkunapaikka
Ikkunapaikka

Uutisvinkit ja palaute Ikkunapaikan toimitukselle: mail@ikkunapaikka.fi.