Kiinalaiset edustavat nyt sitä ilmansuuntaa, josta matkailun kasvu tulee.
Ennätykselliset 129 miljoonaa kiinalaista matkusti maansa rajojen ulkopuolelle viime vuonna (2016 vastaava luku oli 122 miljoonaa).
Kiinalaismatkailun moottori on tulotason nopea kasvu.
Suosituin kohde heidän keskuudessa viime vuonna oli Thaimaa 9,8 miljoonalla matkailijalla.
Seuraavaksi tulivat Japani ja Singapore.
Tämän vuoden talviolympialaisten isäntämaa Etelä-Korea sen sijaan koki suurimman kiinalaiskadon, menetystä 86 prosenttia vuoteen 2016 verrattuna, jolloin Etelä-Korea oli kiinalaisten toiseksi suosituin matkakohde.
Myös Mauritius, Malediivit sekä Seychellit menettivät merkittävästi kiinalaisia matkailijoita.
FIT-matkailu kiinalaisten keskuudessa kasvaa vuosi vuodelta. Viime vuonna se ylsi 42 prosenttiin kokonaismatkailusta.
Samoin kiinalaiset naiset matkustivat ulkomaille miehiä enemmän.
Kiinalaiset rakastavat teemapuistoja.
Kiinalaisten Top10 vierailukohdetta maailmalla viime vuonna olivat: Hongkongin Disneyland, Singaporen Universal Studiot, Pariisin Louvre, Japanin Universal Studiot, Dubain Burj Khalifa, Taipein 101-pilvenpiirtäjä, Hollywoodin Universal Studiot, Macao Tower, Barcelonan La Sagrada Familia sekä Sydneyn akvaario.
Määrällisesti eniten kiinalaisia ulkomaille matkusti Shanghaista, Pekingistä sekä Chengdusta.
Todellinen yllättäjä viime vuonna oli kuitenkin Xi´an, jossa ulkomaanmatkailu kasvoi huikeat 323 prosenttia vuoteen 2016 verrattuna.