Maailman matkailujärjestö uudistaa brändiään. Aiemmin UNWTO-nimellä tunnettu YK:n alainen järjestö on vaihtanut viralliseksi nimekseen UN Tourism.
Uudella nimellä ja visuaalisella ilmeellä haetaan selkeyttä
Nimenmuutos on saanut jäsenvaltioiden hyväksynnän ja uusi nimi on jo lanseerattu käyttöön. Järjestö kertoo haluavansa viestiä nimenmuutoksella selkeyttä ja lähestyttävyyttä, kun aiempi pitkä kirjainlyhenne jää historiaan. Nimen UN-alkuliite korostaa merkittävää kansainvälistä asemaa YK:n alaisuudessa ja sana Tourism kertoo yksiselitteisesti, mitä järjestö tekee.
Brändiuudistuksen yhteydessä UN Tourism ottaa käyttöön myös uuden visuaalisen ilmeen sekä yhtenäisyyttä korostavan sloganin bringing the world closer. Modernisoitu brändi-ilme elementteineen jalkautetaan kaikkiin järjestön kanaviin kevään 2024 aikana.
Brändiuudistuksen takana on bränditoimisto Interbrand, joka palkattiin kiteyttämään järjestön roolia ja tavoitteita matkailukentän globaalissa murroksessa.
Matkailualan on pysyttävä kehityksessä mukana
Maailman matkailujärjestö (UNWTO, World Tourism Organization) on Yhdistyneiden kansakuntien alainen matkailujärjestö, jolla on jäsenenään 160 valtiota. Perinteikäs organisaatio ehti toimia alkuperäisellä nimellään perustamisvuodestaan 1975 lähtien.
Pääkonttori sijaitsee Madridissa, josta käsin järjestö tekee globaalia työtä painopisteenään matkailun edistäminen kestävän kehityksen periaatteiden ja YK:n Agenda 2030:n tavoitteiden mukaisesti.
“Yhteiskunnan kehittyessä matkailualan, kuten muidenkin toimialojen, on muututtava voidakseen toimia hyvinvoinnin globaalina edistäjänä”, sanoo UN Tourismin georgialainen pääsihteeri Zurab Pololikashvili.
Jaa artikkeli: