Ranskan matkailutoimisto tekee syyskuussa B2B-roadshown Osloon, Tukholmaan ja Helsinkiin.
Helsingissä tapahtuma järjestetään 20. syyskuuta.
Illan aikana kuullaan Ranskan tarjoamista liikematka- ja kokousmahdollisuuksista sekä maistellaan ranskalaisia herkkuja ja viinejä.
Jos olet korkeatasoisten tuotteiden ja tapahtuma- ja kokousmatkojen järjestäjä, matkatoimiston edustaja tai matkojen myyjä, ilmoittaudu tapahtumaan osoitteessa www.midnightinfrance.com 10. syyskuuta mennessä.
Viime vuonna 422 000 suomalaista vieraili Ranskassa. Kasvua vuodesta 2010 on hienot 55%, jolloin Ranskassa kävi 276 000 suomalaista.
Bisnesmatkailun osuus Ranskan matkailualan liikevaihdosta on 25 %. Ranskan tapahtuma- ja kokousmatkailu tuottaa 7,5 miljardia euroa vuosittain niin hotellielinkeinolle, cateringille, kuljetusalalle, kaupalle kuin kulttuurillekin.
Se edustaa noin yhtä kuudesosaa koko maan matkailutuotosta.
Vuonna 2017 Pariisissa järjestettiin 190 kansainvälistä kokousta.
Ranska on 506 kokouksellaan kuudennella sijalla ICCA-tapahtumien järjestäjänä maailmassa. Pariisi on toisella sijalla maailmassa ja Lyon pääsi ensimmäistä kertaa 30 suurimman joukkoon.
Egencian äskettäin tekemän kyselyn mukaan Pariisi on seitsemännellä sijalla Skandinavian maiden liikematkakohteissa vuonna 2018.
Ranskan suosio tapahtuma- ja kokousmatkailussa sekä luksuskohteena juontaa jurensa eri tekijöiden onnistuneesta yhdistelmästä, johon kuuluvat niin ranskalainen osaaminen ja elämäntapa kuin asiantuntemus ja tietotaito.
Marraskuusta 2010 “ranskalainen gastronominen ateria” on ollut osa UNESCO:n aineetonta kulttuuriperintöä. Matkailijat voivat maistella ranskalaisen gastronomian hienoja herkkuja lukemattomissa bistroissa, kahviloissa ja Michelin-ravintoloissa eri puolilla Ranskaa.
Vuoden 2018 Midnight in France -tapahtuman aikana maistellaan ranskalaisen illallisen aikana huippuviinejä. Millésime Privé -viiniasiantuntijamme on poiminut tätä varten valikoiman Bordeaux’n alueen vuosikerta- ja Grand Cru -viinejä.
Viinit ja gastronomia ovat tärkeimpiä syitä lähes kolmasosalle matkailijoista.
Vuonna 2009 7,5 miljoonaa ja 2016 jo 10 miljoonaa matkailijaa kävi tutustumassa Ranskan viineihin ja viiniviljelmiin sekä yli 10 000 yleisölle avoinna olevaan viinikellariin.
Lisätietoja: VisitFrenchWines.com.