Pohjoismaisten liikematkayhdistysten oli määrä järjestää maaliskuun puolivälissä jokavuotinen Nordic Business Travel Summit. Se jouduttiin kuitenkin koronaepidemian vuoksi siirtämään vuodella eteenpäin, maaliskuulle 2021.
Tilaisuudessa oli määrä julkistaa vuoden Nordic Business Travel Awardien voittajat.
Koska palkintoseremonioita ei voitu järjestää ”livenä”, mutta tunnustukset haluttiin kuitenkin jakaa, järjestettiin seremonia facebookissa.
Nordic Bench -tutkimuslaitos pisteytti yritykset useiden eri kriteerien perusteella, ja yhdessä neljän pohjoismaisen liikematkayhdistyksen kanssa, nimitti vuoden voittajiksi seuraavat: (suluissa short-listatut):
Paras lentoyhtiö: Air France KLM (Finnair ja SAS)
Paras hotelliketju: Sokos Hotels (Radisson Blu ja Scandic Hotels)
Paras autovuokraamo: Europcar (Avis ja Sixt)
Paras TMC: CWT (American Express GBT ja HRG Nordic)
Paras maksupalvelun tuottaja: Eurocard (Diners Club ja First Card)
Paras matkateknologia toimittaja: Concur Expense (KDS Neo ja myCWT)
Näiden lisäksi pohjoismaiset liikematkayhdistykset palkitsivat Travel Managerin, joka on työssään edistänyt kestävää kehitystä matka- ja kokoushallinnnossa.
Kaikkien neljän yhdistyksen jäsenet saivat jättää ehdotuksia palkinnonsaajaksi perusteluineen. Voittajan valitsi tuomaristo, johon kuului edustajat jokaisen yhdistyksen ostajajäsenkunnasta.
Suomen Liikematkayhdistyksen (FBTA) suureksi iloksi Nordic Travel Manager 2020 -palkituksi tuli TietoEVRY:n Tuija Hyvärinen. Palkinnon perusteluina mm.
Konkreettiset toimet kestävän matkailun edistämiseksi
- helposti mitattavissa olevat toimet, kuten oman auton käytön vähentäminen sekä työntekijöiden vähentyneet ajokilometrit
- TietoEVRY on tehnyt töitä kestävän matkailun eteen jo vuosikausia ja lisännyt toimenpiteitä vuosien varrella
- Tuija on esittänyt useita aloitteita, jotka edistävät ympäristöystävällisempää matkustamista
- Tuija on edelläkävijä, joka on hyvä esimerkki muille ostaja-jäsenille.
Lähde: FBTA
Jaa artikkeli: