Norwegianin ja Strawberryn yhteinen kanta-asiakasvaluutta otetaan käyttöön loppuvuoden 2024 aikana.
Uusi digitaalinen kanta-asiakasvaluutta tulee käyttöön lentoyhtiö Norwegianin sekä hotellikonserni Strawberryn kanta-asiakasohjelmien jäsenille.
Uusi valuutta mahdollistaa pisteiden keräämisen ja käyttämisen useiden kanta-asiakasohjelmien välillä. Ohjelman kehityksestä vastaava johtaja on Christoffer Sundby, joka on aiemmin toiminut Norwegianin markkinointi- ja asiakkuusjohtajana.
Uuden valuutan nimeksi on vahvistettu Spenn
Digitaalisen yhteisvaluutan nimeksi on valittu Spenn. Spennin lanseeraus on odotettavissa vuoden 2024 neljännellä vuosineljänneksellä, jolloin se tulee saataville ensimmäisenä Norwegian Rewardin ja Strawberryn oman kanta-asiakasohjelman jäsenille.
Spenn-palvelun avulla jäsenet voivat seurata kertyneitä pisteitään ja hyödyntää niitä monipuolisesti eri ohjelmissa. Esimerkiksi hotelliyöpymisistä kertyneitä pisteitä voi käyttää lentojen maksamiseen ja päinvastoin. Yhtiöiden mukaan tämä on merkittävä muutos verrattuna perinteisiin kanta-asiakasohjelmiin, joissa pisteitä on voinut käyttää vain saman ohjelman kumppaneiden palveluihin.
Spennin alkuvaiheessa yhteistyössä ovat mukana Norwegian Reward ja Strawberryn kanta-asiakasohjelma. Tulevaisuudessa suunnitelmissa on laajentaa yhteistyötä myös muiden brändien kanssa, mikä tarjoaa jäsenille laajemmat mahdollisuuksia pisteiden ansaitsemiseen ja käyttämiseen.
Lähde ja kuva: Norwegian