Kuopion matkailua markkinoidaan nyt uuden brändin alla.
Kuopion alueen matkailun, vapaa-ajan ja tapahtumien yhteismarkkinointiin luotu Kuopio-Tahko -brändi tunnetaan jatkossa nimellä Hello Kuopio.
Taustalla toimii edelleen Kuopio-Tahko Markkinointi Oy, mutta julkisivu on saanut uuden ilmeen ja se liittyy jatkossa näkyvästi Kuopion kaupungin brändiin. Yhtiö markkinoi yhä myös Tahkoa.
Myös verkkopalvelu uudistuu
Hello Kuopio ja uudistunut verkkopalvelu on suunniteltu esittelemään Kuopion ja sen lähialueiden parhaita puolia, tapahtumia, nähtävyyksiä ja yrityksiä niin paikallisille asukkaille kuin kaupunkiin saapuville matkailijoille. Sivusto ja brändiuudistus ovat osa yhtiön uutta strategiaa. Ne valmistavat aluetta yhä modernimpaan matkailijakokemukseen sekä kansainväliseen markkinointiin.
“Alan yleinen trendi on, että kaupungit eivät enää pidä yllä erillisiä matkailubrändejä, vaan ne hakevat yhä suurempaa vaikuttavuutta yhtenäisen brändin strategialla. On olemassa vain yksi Kuopio ja sen haluamme maailmalle esitellä tunnistettavasti, värikkäästi ja kiinnostavasti”, taustoittaa Kuopion kaupungin markkinointijohtaja Kirsi Soininen.
Matkailu tuo talouskasvua
Hello Kuopio alkaa näkyä ja kuulua Kuopion katukuvassa sekä medioissa ympäri Suomea toukokuussa. Uudistetun brändin myötä Kuopio vahvistaa asemaansa elämyksellisenä, kutsuvana ja nykyaikaisena kaupunkina. Alueen yrityksiä halutaan kannustaa yhteistyöhön.
“Alueen matkailuelinkeino uudistuu nyt hurjaa vauhtia. Kuopion ja Tahkon yhteinen markkinointi on tuottanut tulosta ja samalla tiellä on tarkoitus jatkaa. Tahko on noussut verkossa Suomen haetuimpien laskettelukeskusten kärkeen ja Kuopio on kivunnut imagotutkimuksissa Suomen kärkeen. Työtä on kuitenkin vielä edessä, sillä emme ole vielä täysin hyödyntäneet alueemme todellista potentiaalia. Matkailu, vapaa-aika ja tapahtumat tuovat alueelle eloa, iloa ja taloudellista kasvua, mikä hyödyttää koko Kuopiota”, kertoo Kuopio-Tahko Markkinointi Oy:n hallituksen puheenjohtaja Lauri Suutarinen.
Lähde ja kuva: Kuopio-Tahko Markkinointi Oy
Jaa artikkeli: