Ruokamatkailun kehittämisen visio on: Hungry for Finland – Ruoka elämykselliseksi ja ostettavaksi osaksi Suomen matkailua vastuullisesti! Ydinteemoja sekä ruokamatkailutuotteissa että viestinnässä ovat:
1. Taste of place – Eat local and sense Finland!
2. Pure & Natural – Eat slow and healthy in Finland!
3. Cool & Creative – Eat wild and happy in Finland!
Strategia on syntynyt laajassa yhteistyössä matkailu- ja ruoka-alan toimijoiden kanssa ja se tukee Suomen matkailustrategian 2019-2020 linjauksia.
Suomen ruokamatkailustrategian laatiminen on yksi Hungry for Finland (H4F) -ruokamatkailun tuotteistamishankkeen toimenpiteitä (EU:n maaseudun kehittämisen maatalousrahasto).
Hanketta koordinoi Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.
Strategia on luettavissa tästä: Suomen ruokamatkailustrategia 2020-2028 – yhdessä tekoja luonnosta ammentaen, toimenpiteet 2020-2023
Maanantaina 28.9. järjestetään webinaari: Kohti hyviä ruokamatkailukokemuksia tuotesuositusten avulla.
Ilmoittautuminen perjantaihin 25.9. asti tästä linkistä.
Lähde: Haaga-Helia AMK
Kuva: Visit Finland
Jaa artikkeli: