Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

Ruokamatkailustrategia on päivitetty

 Ruokamatkailun kehittämisen visio on: Hungry for Finland – Ruoka elämykselliseksi ja ostettavaksi osaksi Suomen matkailua vastuullisesti! Ydinteemoja sekä ruokamatkailutuotteissa että viestinnässä ovat:

1. Taste of place – Eat local and sense Finland!
2. Pure & Natural – Eat slow and healthy in Finland!
3. Cool & Creative – Eat wild and happy in Finland!

Strategia on syntynyt laajassa yhteistyössä matkailu- ja ruoka-alan toimijoiden kanssa ja se tukee Suomen matkailustrategian 2019-2020 linjauksia.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Suomen ruokamatkailustrategian laatiminen on yksi Hungry for Finland (H4F) -ruokamatkailun tuotteistamishankkeen toimenpiteitä (EU:n maaseudun kehittämisen maatalousrahasto).

Hanketta koordinoi Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.

Strategia on luettavissa tästä: Suomen ruokamatkailustrategia 2020-2028 – yhdessä tekoja luonnosta ammentaen, toimenpiteet 2020-2023

Maanantaina 28.9. järjestetään webinaari: Kohti hyviä ruokamatkailukokemuksia tuotesuositusten avulla.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Ilmoittautuminen perjantaihin 25.9. asti tästä linkistä.

 

 Lähde: Haaga-Helia AMK
Kuva: Visit Finland

 

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.