Hyppää sisältöön
Sokos Hotel Vaakuna, Hämeenlinna
· Ikkunapaikka

S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskaupassa myynti lähes edellisvuoden tasolla

S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskaupan myynti oli tammi–syyskuussa 602,2 miljoonaa euroa.

Heinäkuussa ennätysvilkasta

S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskaupan kokonaismyynti tammi-syyskuulta oli lähes viime vuoden tasolla, mutta jäi 0,8% alle vuoden 2023 lukujen.

Tiukka taloustilanne ja kuluttajien heikko luottamus haastoivat edelleen koko toimialaa. Kesäsesonki tapahtumineen vilkastutti kuitenkin asiointia hotelleissa ja ravintoloissa. Erityisesti S-ryhmän hotelleissa kysyntä oli kovaa, ja heinäkuussa kauppa kävi ennätysvilkkaasti.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Myös kansainvälisten matkailijoiden kysyntä kasvoi selvästi, ja kehittyi S-ryhmän hotelleissa markkinaa paremmin.

“Kesän sesonki sujui kaiken kaikkiaan hotelleissamme ja ravintoloissamme hyvin. Kehitämme jatkuvasti verkostoamme, ja olemme jatkossakin kiinnostava ja kilpailukykyinen vaihtoehto niin kotimaisille kuin kansainvälisillekin asiakkaillemme. Esimerkkejä tuoreista lisäyksistä verkostoomme ovat Break Sokos Hotel Bomban laajennus Pohjois-Karjalassa, sekä Helsingissä avautunut Solo Sokos Hotel Pier 4 ja ravintolatarjontaamme täydentävä Lasipalatsi”, toteaa SOK:n pääjohtaja Hannu Krook.

Alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti 1–9/2024

Liiketoiminta-alueMyynti (milj. €)Muutos 1–9/2023 (%)
Marketkauppa*7 927,2+2,6
Liikennekauppa1 564,0-4,7
Matkailu- ja ravitsemiskauppa*602,2-0,8
Tavaratalo- ja erikoisliikekauppa192,5+0,9
Muut343,4-14,4
S-ryhmä yhteensä10 629,3+0,6

Marketkauppa sisältää S-ryhmän päivittäistavarakaupan ja Prisman käyttötavarakaupan.
*Lukuun sisältyy myynti Virossa.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Lähde: SOK
Kuva: Sokos Hotel Vaakuna, Hämeenlinna

Ikkunapaikka
Ikkunapaikka

Uutisvinkit ja palaute Ikkunapaikan toimitukselle: [email protected].