Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

#TogetherInTravel nostaa matkailualan merkityksellisyyttä

Maailman matkailualan päättäjistä koostuva etujärjestö World Travel & Tourism Council (WTTC) on aloittanut kampanjan, joka nostaa kansainvälisen matkailualan taloudellisen ja kulttuurisen merkityksen.

Matkailu on maailmantalouden suurimpia sektoreita, ja se tuottaa 10,3 % maailman bruttokansantuotteesta. Lisäksi kymmenen prosenttia maailman työpaikoista on matkailualalla.

World Travel & Tourism Council haluaa levittää #TogetherInTravel-kampanjalla toivoa ja kohdistaa huomiota matkailun merkitykseen työllistäjänä, maailman avartajana ja uusien näkökulmien tarjoajana.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Matkailijat eri puolilla maailmaa voivat jakaa inspiraatiovideon aihetunnisteella #TogetherInTravel ja osoittaa siten solidaarisuuttaan ja rakkauttaan alaa kohtaan. Järjestö kehottaa matkailijoita käyttämään aihetunnistetta myös julkaisuissa, joissa jaetaan omia matkamuistoja ja tulevia matkahaaveita. WTTC on luonut lisäksi sivuston TogetherInTravel.com, jossa on mahdollista jakaa matkasisältöjä ja käydä keskusteluja.

”Unelmat ovat osa elämää, ja kampanjamme kannustaa ihmisiä ajattelemaan edessä olevia valoisampia aikoja. Matkailusektori on maailmantalouden avainaloja: alalla syntyy neljäsosa kaikista uusista työpaikoista, ja sen osuus globaalista bruttokansantuotteesta on 10,3 %”, sanoo WTTC:n puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Gloria Guevara.

”Toimimme alalla, joka koskettaa kaikkia. Se rakentaa yhteisöjä, vähentää köyhyyttä ja parantaa ihmisten jokapäiväistä elämää. Juuri nyt olemme kuitenkin hyvin ahtaalla koronakriisin vuoksi. #TogetherInTravel-konseptin taustalla on halu koota yhteen kaikki matkustamista rakastavat, valaa yhteishenkeä niihin, jotka ponnistelevat saadakseen sektorin taas jaloilleen, sekä levittää solidaarisuuden sanomaa. Olemme globaali yhteisö, jota matkailu lähentää juuri oikeaan aikaan. ”

Kampanjan ovat laatineet viestintätoimisto MMGY Hills Balfour, joka on mukana matkailualan viestintätoimistojen globaalissa kumppanuusverkostossa Travel Consulissa. Yksi toimiston pohjoismaisista kumppaneista on kohdemarkkinointi- ja viestintätoimisto Related.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Kampanjasta kerrotaan lisää täällä: TogetherInTravel.com.

 

World Travel & Tourism Council:

World Travel & Tourism Council (WTTC) on yksityisen matkailusektorin kansainvälinen etujärjestö. Järjestön 200 jäsentä ovat johtavia päättäjiä, jotka edustavat matkailualan kaikkia osa-alueita. WTTC on tehnyt jo 30 vuoden ajan tutkimusta matkailun talousvaikutuksista 185 maassa ja 25 alueella. Matkailu on maailmantalouden suurimpia aloja. Maailman työpaikoista 10 % on matkailualalla, ja alan osuus maailman bruttokansantuotteesta on 10,3 %. Vuonna 2019 matkailuala kasvoi 3,5 %, ja kasvu oli jo yhdeksäntenä perättäisenä vuonna suurempaa kuin maailmantalouden kasvu (2,5 %). Katso lisätietoja sivustosta WTTC.org.

 

Lähde: Related

 

 

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.