
Tourism Malaysialle uusi edustaja Pohjoismaihin ja Baltiaan
Malesian matkailumarkkinonti Pohjoismaissa ja Baltiassa siirtyy uudelle yritykselle.
Malesian matkailunedistämiskeskus Tourism Malaysia on nimittänyt Helen Erikssonin edustajakseen Pohjoismaiden ja Baltian markkinoille. Nimitys astui voimaan 1. huhtikuuta 2025. Eriksson edustaa Tourism Malaysiaa yrityksensä KAH Consultantsin kautta.
Eriksson on kokenut matkailumarkkinoinnin asiantuntija ja tuttu kasvo alalla, sillä hän on aiemminkin vastannut Malesian alueellisesta markkinoinnista ja toiminut Visit Malaysian konsulttina edellisen edustajan Aviarepsin kautta.
Erikssonin mukaan nyt alkava yhteistyö tähtää Malesian tunnettuuden kasvattamiseen sekä yhteyksien vahvistamiseen matkailijoiden, alan ammattilaisten ja median kanssa.
Vuosi 2026 on nimetty Visit Malaysia -teemavuodeksi, mikä tarkoittaa mittavaa panostusta maan matkailumarkkinointiin. Kampanjan tavoitteena on houkutella teemavuoden aikana Malesiaan 35,6 miljoonaa kansainvälistä matkailijaa ja saavuttaa 147,1 miljardin ringgitin eli yli 29 miljardin euron matkailutulot.
”Olemme innoissamme palatessamme Pohjoismaihin ja Baltiaan Helen Erikssonin ja hänen tiiminsä kanssa. Heidän syvällinen kohdetuntemuksensa ja laaja verkostonsa ovat meille suuri voimavara”, sanoo Sharifah Hafsya, Tourism Malaysian Haagin-toimiston johtaja.
Vuonna 2024 Malesiaan saapui jo 64 429 pohjoismaista matkailijaa, mikä merkitsi 21,7 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna. Lisää kasvua haetaan nyt aktiivisen markkinoinnin myötä.