
Tuplavoitto Pohjois-Karjalaan Scandinavian Outdoor Award Travel -kilpailussa
Kaksi pohjoiskarjalaista yritystä palkittiin kansainvälisellä tunnustuksella.
Scandinavian Outdoor Award Travel on vuosittain järjestettävä kilpailu, jossa arvioidaan pohjoismaisten matkailukohteiden ja tuotteiden parhaita ideoita sekä kehittymistä. Valitut kohteet, tuotteet ja yritykset pääsevät esille saksankielisillä markkinoilla. Valitsijaraatiin kuului kahdeksan retkeilyyn, ulkoiluun sekä luontoon erikoistuvaa kansainvälisen median tai matkanjärjestäjän edustajaa. Palkinnot jaettiin ITB-messuilla Berliinissä.
Pohjois-Karjalaan osui tällä kertaa tuplavoitto, sillä parhaan majoituskohteen kategorian voitti kontiolahtelainen Venejoen Piilo ja parhaan yksittäisen ulkoilutuotteen voiton vei joensuulainen Karhun Talo viikon mittaisella Pyhiinvaellus Pielisen ympäri matkailutuotteellaan.
”Venejoen Piilo teki vaikutuksen tuomaristoon erityisesti sen uniikilla konseptilla, jonka keskiössä ovat yksinkertaisuus sekä luonto. Kyse on paluusta perusasioiden pariin: ruoanlaittoa elävän tulen äärellä, puhtaita luontoelämyksiä sekä vahva yhteistyö paikallisten kanssa. Kolin läheisyys, autenttinen ympäristö ja harkittu lähestymistapa luovat upean retriittimäisen kokemuksen luonnon ja ulkoilun ystäville”, tuomariston moderaattorina toimiva Mandel Consultingin toimitusjohtaja Matthias Aßmann kommentoi.
Myös Karhun Talo vetosi luonnonläheisyydellään.
”Karhun Talo ilmentää aitoa luontoelämystä. Koskemattoman luonnon, yksityisyyden ja suomalaisen mukavuuden yhdistelmä luo ainutlaatuisen kokemuksen niin luonnonystäville kuin seikkailunhakijoillekin. Tuote erottuu ympärivuotisena retriittinä, joka tarjoaa sekä rentoutumista että ulkoilmaelämyksiä samalla tukien kestävyyttä ja paikallisyhteisöä”, Aßmann sanoo.
Kilpailussa oli mahdollista osallistua seuraaviin kategorioihin: paras ulkoiludestinaatio, paras vastuullinen konsepti, paras ulkoilutuote yksittäisille matkailijoille, paras kuljetuksen järjestäjä sekä paras majoituskohde.
Artikkelin kuvassa vasemmalta oikealle Terhi Millar (kehityspäällikkö, VisitKarelia), Matthias Aßmann (toimitusjohtaja, Mandel Consulting) ja Terhi Holopainen (yrittäjä, Venejoen Piilo).
Lähde ja kuva: Visit Karelia
Jaa artikkeli: