Vuokatin Matkailukeskus on saanut brändityöprojektinsa päätökseen ja julkaissut Menestyvä Vuokatti 2024-2028 -suunnitelman.
Vuonna 1978 perustettu Vuokatin Matkailukeskus oy vastaa Vuokatin alueen yhteismarkkinoinnista. Asema kotimaassa on vahva ja vakiintunut. Nyt fokukseen nousee yhä enemmän kansainvälisten kävijöiden houkuttelu.
Ympärivuotisuus ja kansainvälisyys keskiössä
Tuoreessa suunnitelmassa on kirkastettu Vuokatin Visio seuraavasti: “Vuokatti on ympärivuotinen, Suomen monipuolisin lomakohde, joka hurmaa ainutlaatuisella vaarajonollaan ja aktiivisella fiiliksellään. Vuokatin vieraanvaraisuus saa vieraamme palaamaan yhä uudestaan ja uudestaan. Olemme tavoitteellisesti kasvavan kansainvälistymisen polulla.”
Matkailun kehittämissuunnitelmaa tukemaan on luotu myös Vuokatin Markkinointistrategia ja siitä on johdettu Vuokatin Brändikirja. Matkailun slogan, joka on ”Enemmän aikaa lomailla”, korostaa Vuokatin saavutettavuutta. Se viestii mahdollisuudesta tasapinoiseen elämäntapaa, jossa loma ja vapaa-aika eivät ole kiinni pitkistä välimatkoista.
Vuokatin majoitustarjonta laajenee
Samaan aikaan brändiuudistusten kanssa julkaistiin myös Break Sokos Hotel Vuokatin uudistus. Keväällä 2024 tehtävän uudistusinvestoinnin arvo on 4,5 miljoonaa euroa. Myös Vuokatin Aatelin majoitustarjonta laajenee, sillä kesäkuussa 2024 valmistuu upea Aateli Royal I -huoneistohotelli.
Uudella majoituskapasiteetilla ja palvelujen tuomisella digitaalisesti paremmin ostettavaksi pyritään vastaamaan alalla olevaan kilpailuun. Vuokatin matkailun kehittämissuunnitelma tuo toimintaan määrätietoista ja tavoitteellista matkailun kehittämistä.
Lähde: Vuokatin Matkailukeskus
Kuva: Istockphoto
Jaa artikkeli: