Barcelona Oportunity Week

COVID-19:sta tuli vähiten haluttu tuttavuus kautta maailman.

Sen sai huomata myös Barcelona ja kaupungin vuotuiset Mobile World Congress-mobiilimessut.

Ennen virallista peruuntumisilmoitusta, oli moni suuryritys ehtinyt perua osallistumisensa messuille, kuten LG, Amazon, Sony ja Nvidia.

Tapahtuman peruuntuminen aiheutti merkittävät taloudelliset tappiot, joiden kokonaiskuva alkaa vasta nyt selvitä.

Vain alan ammattilaisille suunnatuille mobiilimessuille oli tänä vuonna odotettavissa yli 110 000 kävijää.

Pelkästään Kiinasta odotettiin 6 000 osanottajaa.

Kun katsoo viime vuoden tilastoja, voi mobiilialan olympialaiseksi kutsutun tapahtuman merkityksen nähdä. Ja näissä tapahtumissa isoilla yrityksillä on käytettävissä todella isot budjetit.

2019 kansainväliset lentoyhtiöt lisäsivät 113 lentovuoroa Barcelonaan messujen ajaksi. Se tarkoitti yli 22 000 ylimääräistä lentopaikkaa.

Lisäksi 351 yksityiskonetta lennättivät mobiilialan johtoa messuille.

Neljä päivää kestävien messujen taloudellinen vaikutus on lähes puoli miljardia euroa.

Se myös luo 14 000 osa-aikaista työpaikkaa.

Barcelonan 40 000 hotellihuoneesta peräti 28 000 oli varattu tapahtuman osanottajille.

Kaupungin ravintolat puhuvat vastaavasti 40 miljoonan euron arvoisista menetyksistä.

Yrittääkseen kuroa umpeen mobiilimessujen peruuntumisesta aiheutuneita taloudellisia menetyksiä Barcelonassa alkaa 24. helmikuuta ”Barcelona Oportunity Week”. Sen aikana kaupungin hotellit ja ravintolat tarjoavat erikoistarjouksia.

 

Timo Kauppinen

Jaa artikkeli:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Tilaa uutiskirjeemme

Liittymällä Ikkunapaikan postituslistalle, saat uutiskirjeen lehtien ilmestymisen välillä, noin 8 kertaa vuodessa.

Haluatko kirjautua ulos?
X