Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

Discover Austria -tapahtuma toi Itävallan Helsinkiin

Itävallan matkailutoimisto, The ANTO – Austrian National Tourist Office yhteistyökumppaneineen järjesti Helsingissä markkinointitapahtuman matkatoimistojen ja lehdistön edustajille.

Vuonna 2022 Itävallassa vieraili lähes 250 000 suomalaista. Luku jää vielä pahasti jälkeen huippuvuodesta 2019, jolloin lähes 400 000 suomalaista vieraili maassa. Viime vuonna Suomi oli sijalla 29. maakohtaisessa vertailussa.

Itävalta on monelle talvikohde. Suomalaisten vierailut jakautuivat viime vuonna 53 talvi- ja 47 prosenttia kesäkaudelle. Keskimäärin suomalaiset viipyivät maassa 3,1 vuorokautta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Itävallan matkailutoimiston (Gabriele Lenger ja Gregor Krassning) lisäksi Discover Austria -tapahtumassa oli mukana D. Swarovski Tourism Services GmbH (Rebecca Speidel), Falkensteiner Michaeler Toursim Group AG (Tanja Jovanovic), Graz Tourismus und Stadtmarketing GmbH (Dieter Krasa) sekä MONDIAL Gesellschaft m.b.H. & Co KG (Thomas Anzinger).

Kuvassa yllä Discover Austria -tapahtuman isännät vasemmalta, Thomas Anzinger, Gregor Krassning, Gabriele Lenger, Tanja Jovanovic, Dieter Krasa ja Rebecca Speidel.

 

Antti Haukkamaa
Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.