Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

Lufthansa Group siirtyy liukuvaan hinnoitteluun

Lufthansa Group on ilmoittanut siirtyvänsä 20.lokakuuta 2020 uudenlaiseen ”liukuvaan hinnoitteluun”.

Nyt lentohinta on määräytynyt matkan ostoajankohdan tai täyttöasteen mukaan Mitä lähempänä lähtöä tai mitä täydempi kone ostohetkellä on, sitä kalliimpi myös lippu on.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

 

Liukuvaan hinnoitteluun siirtyminen tarkoittaa, että hinnoittelujärjestelmässä voidaan käyttää useampaa (∞) hintapistettä entisen 26 sijaan, mikä tulee aakkosista (A-Z). Tämä 26 hintapisteen rajoitus on aiheuttanut tarpeettomia hintahyppyjä asiakkaalle.

 

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Uusi järjestelmä on käytössä NDC- ja lentoyhtiöiden omissa myyntikanavissa. Jatkuva tai liukuva hinnoittelu eli Continuous Pricing ei muuta hinnoittelun kriteerejä tai segmenttejä, eli kohdetta, kysyntää, kestoa, täyttöastetta ym.

Lufthansa Group -yhtiöihin kuuluvat Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Lufthansa sekä Swiss.

Lähde: Lufthansa

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.