Lufthansa Group testaa Skandinaviassa täysin kompensoitua lentohintaa

Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines ja Brussels Airlines tarjoavat matkustajille uutta Green Fare-hintaa, johon sisältyy täysi hiilidioksidikorvaus.

Kompensoinnista 80 prosenttia toteutetaan ilmastonsuojeluhankkeiden kautta ja 20 prosenttia käyttämällä kestävää lentopolttoainetta (SAF).

Elokuun alusta käynnistetyssä pilottihankkeessa uutta Green Fare -hintaa tarjotaan aluksi kaikille Tanskasta, Ruotsista ja Norjasta lähtevien lentojen matkustajille. Lufthansa-konserni on ensimmäinen lentoyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen erillisen “vihreän hinnan” CO2-neutraalia lentämistä varten SAF:lla.

Green Fare näkyy nyt tuttujen hintojen (Light, Classic, Flex) rinnalla lisähintavaihtoehtona online-varausnäytöllä heti lentovalinnan jälkeen. Uusi hinta on saatavilla sekä turistiluokassa että business-luokassa Euroopan sisäisillä lennoilla. Uuteen hintaan sisältyy myös mahdollisuus ilmaiseen uudelleenvaraukseen sekä ylimääräisiin palkintomaileihin. Syksystä alkaen myös Skandinaviassa toimivat matkatoimistokumppanit tarjoavat uutta Green Fare -hintaa.

“Haluamme tehdä CO2-neutraalista lentämisestä tulevaisuudessa itsestäänselvyyden. Jo nyt tarjoamme asiakkaillemme kattavan palvelutarjonnan ja laajennamme sitä edelleen. Uutuutena valikoimaamme tulee erityinen “vihreä hinta”, johon sisältyy lennon hiilidioksidipäästöjen täydellinen kompensointi kestävän lentopolttoaineen ja sertifioitujen ilmastonsuojeluhankkeiden avulla. Ihmiset eivät halua vain lentää ja tutustua maailmaan – he haluavat myös suojella sitä. Meitä ohjaa tarve tukea asiakkaitamme oikeilla teoilla”, sanoo Christina Foerster, Lufthansa-konsernin johtoryhmän jäsen, joka vastaa brändistä ja kestävästä kehityksestä.

Keväästä alkaen Lufthansa on tarjonnut kaikille asiakkailleen mahdollisuuden kompensoida Co2-päästöjä lentovarauksen yhteydessä. Varausprosessin aikana asiakkaille tarjotaan lipun valinnan jälkeen vaihtoehtoja, joilla he voivat kompensoida lentonsa CO2-päästöjä kestävillä lentopolttoaineilla ja sertifioiduilla ilmastonsuojeluhankkeilla. Yhtiön mukaan yhä useammat asiakkaat käyttävät tätä mahdollisuutta hyväkseen.  Lufthansan ja SWISSin asiakkaat voivat kompensoida lentonsa CO2-päästöt myös koneessa. Vaihtoehto näkyy tietyillä lennoilla niiden viihdejärjestelmässä. Miles & More tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden kompensoida lennon käyttämällä palkintopisteitä sovelluksen kautta. Esimerkiksi lento Frankfurt am Mainista New Yorkiin turistiluokassa voidaan kompensoida vain 1 150 palkintopisteellä.

Vuoteen 2030 mennessä Lufthansan omat CO2-nettopäästöt on tarkoitus puolittaa vuoteen 2019 verrattuna, ja vuoteen 2050 mennessä Lufthansa Group haluaa saavuttaa neutraalin CO2-taseen. Tätä varten yhtiö luottaa nopeutettuun laivaston modernisointiin, lentotoiminnan jatkuvaan optimointiin, kestävien lentopolttoaineiden käyttöön ja innovatiivisiin uusiin tapoihin, joilla myös asiakkaat voivat kompensoida lentojaan.

 

Lähde: Lufthansa

Jaa artikkeli:

Tilaa uutiskirjeemme

Liittymällä Ikkunapaikan postituslistalle, saat uutiskirjeen lehtien ilmestymisen välillä, noin 8 kertaa vuodessa.

Haluatko kirjautua ulos?
X