Nordic Choice Hotels on yli 25 vuoden ajan ollut hotellitoimija, jonka tavoitteena on haastaa perinteiset markkinat ja tarjota asiakkailleen uusia elämyksiä. Nyt yritys vaihtaa nimeään ja lanseeraa uuden yrityksen, Strawberryn.
– Emme ole enää vain hotelliyritys. Nykyään meillä on 120 ravintolaa, 20 kylpylää, kuntosalia, kokouspaikkoja ja areenoita. Tarjoamme elämyksiä kaikkialla Pohjoismaissa, ja siksi haluamme brändin ja nimen, joka edustaa koko portfoliotamme. Tavoitteenamme on edelleen olla paras hotellielämyksissä ja asiakaskokemuksissa, mutta uudella nimellä laajennamme niin vieraillemme kuin kanta-asiakasklubimme 2,4 miljoonalle jäsenelle tarjottavaa universumia, sanoo Strawberryn perustaja ja omistaja Petter Stordalen.
Nimenmuutos kertoo yrityksen pyrkimyksestä olla ylivoimainen elämyksissä Pohjoismaissa – lisätä ulkopuolisia yhteistyökumppaneita, hotelleja, ravintoloita ja paljon muuta. Uuden Strawberryn ydin on kanta-asiakasklubi. Jäsenillä ei ole vain pääsy Strawberryn omiin hotelleihin ja tuotteisiin, vaan myös yhteistyökumppaneiden tarjoamiin palveluihin ja tuotteisiin.
– Strawberryn sydän on edelleen hotellit, mutta kumppaniyhteistyöllä pystymme tarjoamaan nykyistä monipuolisemman valikoiman. Esimerkiksi Strawberryn jäsenet saavat etuja Preferred Hotelsista, kun he haluavat yöpyä missä tahansa heidän 600 ainutlaatuisesta hotellistaan maailmanlaajuisesti. Ja konserttijärjestäjä Live Nationin kautta heillä on yksinoikeus konsertteihin ja tapahtumiin kaikkialla Pohjoismaissa. Ja tämä on vasta alkua. Tänään tekemämme lanseeraus on ensimmäinen askel. Se ei ole valmis tuote, vaan se kehittyy ja kasvaa edelleen. Yksi asia on varma, Strawberry ei ole koskaan valmis, Stordalen sanoo.
Vuodesta 2016 lähtien Strawberry on kokenut nopean kasvun Suomen markkinoilla. Ensi vuonna Helsinki-Vantaan lentoasemalle avataan uusi hotellikokonaisuus. Suomen hotellihistorian suurin hotelliprojekti, jossa 718 hotellihuonetta jakautuu täyden palvelun Clarion Hotellin sekä edullisemman Comfort-hotellin kesken.
– Tavoitteemme Suomelle ovat merkittävät. Olemme kasvaneet nopeasti, ja tämä on vasta alkua tulevalle. Tavoitteenamme on laajentua edelleen Helsingissä, mutta myös muualle Suomeen. Suomi on todennäköisesti se markkina, jolla näemme lähivuosina nopeinta kasvua, sanoo COO Finland Erika Ehrnrooth, Strawberryn Suomen maajohtaja.
Nimenmuutos Strawberryksi ei vaikuta hotellien tai hotelliketjujen nimiin.