Nyt trendaavat treenilomat – myynti ylittänyt jo nyt viime vuoden luvut
Treenilomat ovat suositumpia kuin koskaan. Apollo on tehnyt treenilomien myyntiennätyksen ja vahvistaa sen, että aktiiviset lomat, joissa yhdistyvät liikunta, yhdessäolo ja hyvinvointi, kiinnostavat yhä useampia.
Apollomatkojen mukaan Apollo Sports -treenilomia on jo nyt myyty enemmän kuin koko vuoden 2024 aikana yhteensä.
“Kun Apollo Sports lanseerattiin, moni epäili ideaa – ajateltiin, että suomalaiset matkustavat aurinkoon lähinnä rantalomien merkeissä. Mutta vuosi vuodelta treenilomien suosio on kasvanut, ja nyt tämä on Apollon nopeimmin kasvava hotellikonsepti. Se, että rikomme myyntiennätyksen jo tässä vaiheessa vuotta, kertoo valtavasta kiinnostuksesta”, sanoo Apollon Head of Sports Daniel Giray.
Treenilomien suosion kasvu on osa laajempaa ilmiötä. Elixian Healthier & Happier Report 2025 -tutkimuksen mukaan 44 % suomalaisista liikkuu parantaakseen omaa henkistä hyvinvointiaan ja 54 % suomalaisista kokee liikunnan parantavan myös unenlaatua. Luku on Pohjoismaiden korkein. 20 % liikkuu enemmän kuin vuosi sitten ja yhä useampi näkee liikunnan myös sosiaalisena tapahtumana – ja se vaikuttaa siihen, miten ja minne ihmiset haluavat matkustaa.
Treeniä olympiatason puitteissa
Apollo Sports on tehnyt tiivistä yhteistyötä Ruotsin olympiakomitean kanssa jo vuodesta 2013. Sen ansiosta hotelleissa on huippuluokan treenialueet sekä laadukkaat varusteet.
Hotellien henkilökunta kouluttautuu säännöllisesti ja tekee yhteistyötä valmentajien ja liikunta-alan asiantuntijoiden kanssa, jotta tarjonta pysyy tuoreena ja monipuolisena. Esimerkiksi Playitas Resortilla sekä Monte Felizillä on nyt HYROX-lisenssi, joten asiakkailla mahdollisuus kokeilla yhtä maailman suosituimmista korkean intensiteetin treenikonsepteista.
Tänä vuonna Apollo Sports -hotelleissa toteutuu yli 655 000 treenikertaa – enemmän kuin monissa suosituimmissa kuntokeskuksissa. Tyypillinen viikko sisältää 15–25 ohjattua tuntia, muun muassa toiminnallista voimaharjoittelua, kestävyystreeniä, joogaa, mindfulnessia ja tennistä.
“Näemme paljon uuden sukupolven matkailijoita, jotka eivät halua palata kotiin pelkkien rusketusrajojen kanssa, vaan myös uusien kokemusten, omien ennätysten ja treeni-inspiraation kera. He etsivät lomalta energiaa, yhteisöllisyyttä ja merkitystä”, Giray sanoo.
Lähde ja kuva: Apollomatkat
Jaa artikkeli: