Hyppää sisältöön
Viking Glory
· Ikkunapaikka

Viking Glory on kuljettanut jo kaksi miljoonaa matkustajaa

Viking Gloryn ja Viking Gracen yhteenlaskettu markkinaosuus Turku-Tukholma-linjalla on yli 70 prosenttia.

Viking Glory suunniteltiin uudistamaan risteilykokemusta Itämerellä ja tarjoamaan elämyksiä kaikille matkustajilleen. Kahdessa vuodessa Viking Linen lippulaiva on lunastanut lupauksensa ja kerännyt yli kaksi miljoonaa matkustajaa.

Viking Glory sai samppanjakasteen ja irtosi ensimmäisen kerran Turun sataman laiturista kohti Maarianhaminaa ja Tukholmaa 1. maaliskuuta 2022. Nyt kaksi vuotta, 1 420 matkaa ja 2 057 000 matkustajaa myöhemmin Viking Linen 225 miljoonan euron suursatsaus on osoittautunut menestykseksi niin matkustajien kuin varustamonkin näkökulmasta.

Grace on tuonut lisää ruotsalaisia reitille

Yhdessä Viking Gracen kanssa Glory hallitsee Turku–Tukholma-linjaa yli 70 prosentin markkinaosuudella ja on houkutellut myös uusia kohderyhmiä risteilemään. Laiva on tuonut esimerkiksi ruotsalaisia matkustajia reitille huomattavasti aiempaa enemmän, ja se on myös suosittu kokouslaiva.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

”Suunnittelimme Viking Gloryn elämykseksi kaikille aisteille: saaristomaisemat vyöryvät sisään laivan suurista ikkunoista, ulkokannet on valjastettu upeiksi aurinkoterasseiksi, ravintolat tarjoavat Itämeren parasta ruokaa ja hyteissä odottavat laadukkaat erikoispatjat”, Viking Linen tiedotusjohtaja Johanna Boijer-Svahnström kertoo.

”Keskeinen osa ilmastoviisaan lippulaivamme konseptia on tarjota matkustajillemme runsaasti valinnanvaraa ja panostaa hyvinvointiin. Se on vastannut hienosti entistä laatutietoisempien ja vaativampien asiakkaidemme odotuksiin. Suomalaiset ovat nykyään valmiita satsaamaan laatuun ja jopa luksukseenkin. Gloryn suosiolla oli tärkeä rooli viime vuoden ennätystuloksessamme.”

Lähde ja kuva: Viking Line

Ikkunapaikka
Ikkunapaikka

Uutisvinkit ja palaute Ikkunapaikan toimitukselle: mail@ikkunapaikka.fi.