Hyppää sisältöön
· Leena

Visit Malaysia -logo herättää ihmetystä

Malesian turistitoimiston uusi ”Visit Malaysia 2020” -logo on saanut etenkin malesialaisten keskuudessa kritiikkiä. Sen sanotaan olevan räikeä, tökerö ja vanhanaikainen.

Malesian turistiministeri on joutunut puolustelemaan logoa ja kieltäytyy muuttamasta sitä tai tekemään uutta logoa.

Logossa olevien nollien sisälle on piirretty silmälasipäinen oranki, joka halailee silmälasipäistä nenäapinaa. Toisen nollan sisällä on silmälasipäinen kilpikonna.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

”Logon design on todella tökerö, se on halvan näköinen ja tyylitön eikä todellakaan kuvasta Malesiaa, sen ihmisiä ja kulttuuria”, kritiikeissä sanotaan.

Turistiministeri Nazri Abdul Aziz sanoo logon kuvastavan värikästä ja aurinkoista Malesiaa, missä suojellaan eläimiä.

Kerrotaan, että logon olisi tehnyt joku turistitoimiston työntekijöistä. Monet mainostoimistot ovat jo tarjonneet palveluksiaan, jotta logo saataisiin muutettua. Nettiin onkin kehkeytynyt oikea logo-kisa uudeksi logoksi. Haulla “Visit Malaysia 2020 logo” netistä löytää jo toinen toistaan hienompia vaihtoehtoja viralliselle logolle.

Ainakin logo on saanut jo maailmanlaajuista huomiota.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Leena