Kotimaisia matkailijoita innostava markkinointikampanja ”100 syytä matkailla Suomessa” palkittiin Vuoden Mainos 2018 -kilpailussa parhaasta tuloksesta.
Suomen matkailuorganisaatioiden yhdistyksen Suoma ry:n ja markkinointiviestinnän toimiston Drama Queenin toteuttama kampanja onnistui nostamaan kotimaisen matkailun kesän ilmiöksi ja puheenaiheeksi.
”Kampanjan tavoitteena oli mahdollisimman laaja, monipuolinen ja monikanavainen näkyvyys, joka nostaisi kotimaan kohteet kiinnostaviksi ja innostaviksi vaihtoehdoiksi kesän matkasuunnitelmia tehtäessä. Halusimme tehdä 100 syytä -brändin suomalaisille niin tutuksi, että verkkosivusto olisi heille pääasiallinen tiedon ja inspiraation lähde myös jatkossa”, kertoo Suoma ry:n puheenjohtaja Anne-Marget Hellén.
Kampanja sai Suomen matkailutoimijat yhdistämään upealla tavalla voimansa, mutta se oli myös osoitus markkinointi- ja viestintäkoneiston onnistuneesta yhteispelistä. Drama Queen vastasi koko kampanjan toteutuksesta verkkosivuista mainontaan ja viestintään.
Verkkosivusto 100syytä.fi vastasi matkailijoiden tiedonjanoon, sillä sivustolla luettiin kotimaisten matkakohteiden esittelykortteja kesän aikana lähes 900 000 kertaa.
Kampanja onnistui aktivoimaan matkailijat etenkin sosiaalisessa mediassa, jossa tavoitettiin yli miljoona suomalaista. 100 syytä -kampanja mainittiin sosiaalisen median eri kanavissa keskimäärin seitsemän kertaa joka päivä. Monipuolisen viestinnän avulla kohteille ja kotimaiselle matkailulle saavutettiin runsaasti medianäkyvyyttä – yhteensä yli 150 mediaosumaa ympäri maan.
Vuoden Mainos -kilpailun viidessä kategoriassa oli mukana lähes sata Turun talousalueella toteutettua tai sinne kohdennettua markkinointiviestinnän ja muotoilun työtä.
Kampanjan tuloksista kertovan videon voit katsoa seuraavasta linkistä:
https://vimeo.com/297884801/75eb0d3066
Kuva Visit Finland, kuvaaja Julia Kivelä
Jaa artikkeli: