Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

airbaltic: oheistuotteiden myynti kasvanut 39 %

Yhä useamman lentoyhtiön edullisimpaan lipun hintaan ei sisälly muuta kuin lento. Kaikki oheispalvelut tule ostaa erikseen.  airBaltic on kertonut, että vuoden 2023 ensimmäisellä puoliskolla yhtiön oheistuotteiden myynnin määrä on kasvanut 29 %.

Suosituin maksullinen oheistuote on painava käsimatkatavara (+40 %), ennakkoon tehty paikkavaraus (+24 %) ja ruumaan menevä matkatavara (+ 10 %).

“Näemme, että erilaisilla oheistuotteilla, jotka on suunniteltu parantamaan matkustajien mukavuutta ja koko lentokokemusta, on jatkuvasti kysyntää”, sanoo Eva Plakane, SVP Revenue Management, airBaltic. “Tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla lisätuotteista saadut kokonaistulot ovat kasvaneet 39 prosenttia edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Myös yhteistyökumppaniemme tarjoamia palveluja arvostetaan. Matkustajat haluavat, että lentäminen on mukavaa ja nautinnollista. Siksi seuraamme jatkuvasti heidän palautettaan parantaaksemme nykyisiä tuotteitamme ja arvioidaksemme uusia vaihtoehtoja.”

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Erityisvarusteiden, kuten golfmailojen, kysyntä on viime aikoina kasvanut huomattavasti (+83 %), mikä osoittaa matkustajien urheilurutiinien palaavan pandemiaa edeltävälle tasolle.

 

Lähde: Future Travel Experience

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.