Hyppää sisältöön
Kasvojentunnistus
· Riikka Krenn

Amadeus on ostanut biometriikkayritys Vision-Boxin

Amadeus on ostanut biometriikkaan erikoistuneen teknologiayrityksen Vision-Boxin 320 miljoonalla eurolla.

Oston myötä Amadeukselle avautuu mahdollisuus laajentaa biometristen ratkaisujen tarjontaansa matkavarauksesta aina rajatarkastukseen ja koneeseen nousuun saakka.

Vuonna 2001 perustettu Vision-Box on erikoistunut kasvojentunnistusteknologiaan. Yritys tarjoaa ratkaisuja lentoyhtiöille, lentokentille, risteilyvarustamoille ja satamille. Se toimii yli sadassa maassa ja kattaa 30% maailmanlaajuisesta rajatarkastusmarkkinasta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Kauppa odottaa viranomaishyväksyntää ja sen odotetaan toteutuvan lopullisesti vuoden 2024 ensimmäisen puoliskon aikana. Portugalilaisen Vision-Boxin noin 470 työntekijän odotetaan siirtyvän kaupan myötä Amadeukselle.

Ikkunapaikan päätoimittaja Riikka Krenn
Riikka Krenn

Riikka Krenn on Ikkunapaikan päätoimittaja, joka seuraa matkailualan tapahtumia tarkalla silmällä ja uteliaalla mielellä.