American Express Global Business Travel (GBT) on tehnyt sitovan tarjouksen Expedia-konsernin liikematkatoimisto Egencian ostamisesta. Osana kauppaa Expedia Groupista tulee puolestaan GBT:n osakkeenomistaja.
Kaupan myötä Egenciasta tulisi osa GBT-perhettä. GBT lupautuu tekemään investointeja Egencia-brändiin, sen työntekijöihin ja teknologiaan.
“Strategiamme on saada asiakkaillemme vertaansa vailla olevia vaihtoehtoja tarjoamalla parhaat ratkaisut kaikille matkustuksen segmenteille. Egenciassa saamme alan johtavan digitaalisen liikematka-alustan”, sanoo GBT:n toimitusjohtaja Paul Abbott.
“Egenciaa vahvistaisivat vastaavasti GBT:n teknologiaratkaisut ja yrityksemme tarjoamat huippuluokan palvelukokonaisuudet. Tämä loisi uusia mahdollisuuksia sekä monikansallisille että pienille ja keskisuurille yrityksille (pk-yrityksille), yhteistyökumppaneillemme sekä molempien organisaatioiden ammattitaitoisille henkilökunnille.”
GBT ja Egencia tarjoavat yhdessä kattavia teknologia- ja asiakasratkaisuja kaikilla liikematkailun segmenteillä. Yhdistämällä Egencian ja GBT:n Supply MarketPlacen, tarjoamme asiakkaillemme enemmän sisältöä ja valinnanvaraa.
Samalla pystymme yhdessä Egencia-alustan että GBT:n Neo Technology Groupin kanssa rakentamaan parhaat ratkaisut liikematkustuksen tulevaisuuteen.
Expedian yrityspalveluiden johtaja Ariane Gorin sanoo: “Olemme innoissamme mahdollisesta kaupasta ja siitä, mitä GBT ja Egencia voivat saavuttaa yhdessä. Expedia-konserni pyrkii yksinkertaistamaan liiketoimintaansa ja olemaan paras kaikilla osa-alueilla. GBT:n johtavien ratkaisujen yhdistäminen Egencian loistavaan tekniikkaan ja henkilökuntaan auttaisi luomaan maailman parhaan liikematkatarjonnan niin asiakkaille kuin yhteistyökumppaneille.”
”Expedia-konserni uskoo vahvasti liikematkustuksen palautumiseen. Olemme innoissamme mahdollisesta omistuksestamme GBT:ssä ja pitkäaikaisista suunnitelmista edelleen vahvistaa Egenciaa ja GBT:tä”, Gorin lisäsi.
Kauppa edellyttää vielä muun muassa viranomaisten hyväksyntää.
Lähde: GBT
Jaa artikkeli: