Delta Air Lines vähentää lentotuolin nojan kaltevuutta

Asiakastyytyväisyyden nimissä tehty kokeilu voi päättyä vain kahdella tavalla. Asiakkaat joko valittavat tai yllättyvät, kuinka paljon tilaa Deltan koneiden uudessa konfiguraatiossa on.

Delta tekee jotain poikkeavaa asiakastyytyväisyytensä eteen: Se vähentää lentoistuinten nojan kaltevuutta noin puoleen 62:ssa lentokoneessaan, jotka lentävät pääsääntöisesti alle kahden tunnin business-reittejä.

Uudistuksen näkee helposti asiakkaita vieraannuttavana toimenpiteenä, mutta Delta toimii hieman eri tavalla kuin useimmat amerikkalaiset lentoyhtiöt. Ruoka sisältyy hintaan ja koneissa on parempi jalkatila, jopa joitakin leveämpiä tuoleja kilpailijoihin verrattuna. Vaikka kaikissa koneissa mukavuus ei ylitäkään alan parhaimmistoa, Delta saattaa tarjota paremman asiakaskokemuksen kuin useimmat yhtiöt ja siksi yhtiö voi johtajistonsa mukaan saada lennoistaan hieman parempaa hintaa.

Viimeisimmän uudistuksen Delta perustelee asiakastyytyväisyydellä, koska asiakkaat haluavat enemmän tilaa katsella tv:tä, surffata netissä tai syödä ja juoda. Yhtiö korostaa, että uudistuksella ei tavoitella lisää matkustajapaikkoja vaan se tehdään ainoastaan asiakaskokemuksen parantamiseksi.

Uudistuksen jälkeen economy-luokan istuinnojat taipuvat kaksi tuumaa neljän sijaan ja ykkösluokassa kolme ja puoli tuumaa viiden sijaan. Muutokset koneen istuimiin tehdään seuraavan kahden kuukauden kuluessa ja uudistus on kokeiluluontoinen.

 

Anu-Eveliina Mattila

 

Jaa artikkeli:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Haluatko kirjautua ulos?
X