Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

Dubai esitteli avautumisstrategiansa Pohjoismaiden matkailualalle

Dubain matkailuneuvosto on panostanut matkailualan toimijoiden kanssa käytävään vuoropuheluun. Viimeksi neuvosto järjesti tärkeimmillä markkina-alueillaan etäkokouksia, joissa käsiteltiin Dubain avautumisstrategiaa ja tulevia aloitteita.

Esimerkkinä on syyskuun lopussa pidetty kokous, jossa oli mukana matkailualan pohjoismaisia yhteistyökumppaneita Suomesta, Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta. Kokousta isännöi Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketingin (Dubai Tourism) toimitusjohtaja Issam Kazim, ja käsittelyssä olivat Dubain viimeaikainen kehitys ja tulevat yhteistyökuviot.

Kokouksessa esiteltiin muun muassa kaupungin pandemiastrategiaa sekä hygienia- ja turvallisuuskäytäntöjä, jotka otettiin käyttöön ennen kuin Dubain rajat avautuivat 7. heinäkuuta 2020.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Dubailla on WTTC:n (World Travel & Tourism Council) globaali Safe Travels -merkki, ja emiraatti on julkistanut myös oman Dubai Assured -ohjelman. Sen avulla on helppo tunnistaa nähtävyydet ja kohteet, jotka noudattavat sääntöjä ja takaavat siten Dubain säilymisen maailman turvallisimpien matkakohteiden joukossa.

Kokouksessa esiteltiin myös Dubain matkailu- ja tapahtuma-alan taloudellisia tukitoimia.

”Matkailualan yhteistyökumppaneillamme on keskeinen rooli Dubain vetovoiman lisäämisessä. Tällaiset etäkohtaamiset antavat mahdollisuuden pysyä ajan tasalla maidemme tilanteesta, kuulla kumppaneiden mahdollisuuksista ja haasteista sekä etsiä yhteisiä ratkaisuja. Keskustelun edistäminen on meille erittäin tärkeää myös jatkossa”, Dubain matkailuneuvoston toimitusjohtaja Issam Kazim painotti.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

 

Kokouksen presentaatiossa käsiteltiin Dubain matkailuneuvoston viime kuukausina toteuttamaa monikanavaista viestintästrategiaa, jolla on pyritty varmistamaan Dubain pysyminen kansainvälisten matkailijoiden mielessä. Lisäksi kerrottiin tilastoista, joiden mukaan Dubai on Expedian viiden haetuimman kohteen joukossa ja yksi varaussivusto Virtuoson varatuimmista kohteista.

Dubain vuosi 2020 lähti hyvin käyntiin ennen kuin koronapandemiasta aiheutuneet kansainväliset matkustusrajoitukset tulivat voimaan. Emiraatissa kävi alkuvuonna 3,27 miljoonaa yöpynyttä matkailijaa, mikä oli 4,2 % enemmän kuin edellisvuoden vastaavana aikana.

Pohjoismaat ovat Dubain tärkeimpiä markkina-alueita. Vuonna 2019 emiraatti toivotti tervetulleeksi 255 107 pohjoismaista kävijää, missä oli kasvua 8 % vuoteen 2015 verrattuna. Pohjoismaiset matkailijat tulevat Dubaihin talvikuukausina nauttimaan monista perheystävällisistä kohteista ja aktiviteeteista sekä aurinkoisesta säästä.

 

Lähde: Dubain matkailuneuvosto

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.