Economy-hotellisegmentti on Euroopan hotellialan nopeimmin kasvava segmentti. Vastatakseen uuden sukupolven hotellivieraiden odotuksiin Scandic avaa ensimmäisen Scandic Go -hotellinsa Tukholmassa syyskuun alussa.
Economy-segmentti on kasvanut viime vuosina, ja sen odotetaan kasvavan entisestään muuttuneen matkustuskäyttäytymisen ja -mieltymysten myötä. Pohjoismaissa economy-segmentti on vielä alle viisi prosenttia, kun muualla Euroopassa se on 15 prosenttia. Scandic Go tuo nyt myös Scandicin tähän nopeasti kasvavaan segmenttiin, ja yhtiön tavoitteena on olla tässä markkinajohtaja.
Scandic Go tarjoaa fiksuja majoitusratkaisuja keskeisillä sijainneilla kaupunkien keskustoissa, hyvään hintaan. Hotellissa on raikas, viihtyisä ja vastuullinen design, ja kaikki olennainen sisältyy vierailuun. Hotellivieras voi nauttia huolella valitusta ruoka- ja juomatarjonnasta, aamiaisvaihtoehdoista sekä huone-elämyksistä täyden palvelun ravintolan, kuntosalin ja kokoustilojen sijaan.
Scandic Go tuo markkinoille kompaktimpia huoneita ja pienempiä hotelliauloja ja yleisiä tiloja kuin Scandicin muissa täyden palvelun hotelleissa. Nykyisten valikoitujen hotellien konvertoinnin lisäksi tuotemerkkiä on tarkoitus kasvattaa ensisijaisesti uusilla kiinteistöillä ja yrityskauppojen kautta. Scandic Go:n odotetaan kasvattavan Scandicin portfoliota 1 000–1 500 huoneella per vuosi.
Scandic Go -tuotemerkki esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 2020, mutta konseptin käyttöönotto viivästyi pandemian takia. Nyt yhtiössä valmistaudutaan kesän jälkeiseen avaukseen. Ensimmäinen Scandic Go -hotelli avautuu Tukholman keskustassa Upplandsgatanilla sijaitsevaan nykyiseen Scandic-hotelliin.
Lähde: Scandic