Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

GBT:n Neoon tulee  ympäristötunniste

American Express Global Business Travel (GBT) on ottanut käyttöön uuden vihreän hotellin tunnuksen omistamassaan online-varauspalvelussa Neossa. Yllä olevassa kuvassa tunnus näkyy pienenä vihreänä ympyränä hotellin kohdalla.
Uusi tunnus on tuorein uudistus liittyen GBT:n sitoumukseen auttaa yrityksiä matkustamaan kestävämmin ja saavuttamaan hiilijalanjälkitavoitteensa.

Tämän viimeisimmän päivityksen ansiosta asiakas voi määritellä Neon näyttämään tietynlaisen tunnuksen sellaisten hotellien kohdalla, jotka täyttävät asiakkaan ympäristökriteerit. Neo on jo aikaisemmin tarjonnut mahdollisuuden tarkastella lentovaihtoehtojen hiilidioksidipäästöjä ja hiljattain niiden perusteella on ollut myös mahdollista suodattaa hakutuloksia.

Tuoreen WTTC:n raportin mukaan 58 % kuluttajista sanoo, että korona-aikana he ovat alkanet ajatella myös ympäristöä enemmän.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Neon tuotepäällikkö Vincent Bourbonnais on huomannut saman ilmiön: “Tiedämme että matkustajat ja Travel Managerit ovat nyt kiinnostuneita kestävästä matkustuksesta. Kun matkustajat näkevät matkansa hiilijalanjäljen suoraan onlinehaussa, he voivat tehdä perustellumpia valintoja. Travel Managerit puolestaan voivat ohjeistaa matkustajia valitsemaan ympäristöystävällisiä hotelleja siinä missä kulkuvälineitäkin. Näin koko matkan hiilijalanjälki pienenee ja tukee asiakkaan ympäristötavoitteita.”

Uusien varaustoiminnallisuuksien lisäksi Neon kehitysryhmä päivittää jatkuvasti CO2 -päästötekijöitä vastaamaan eri organisaatioiden ohjeistuksia, kuten DEFRA (Department for Environment, Food and Rural Affairs) Isossa-Britanniassa ja ADEME (Agence de l’environnement et de la maitrise de l’énergie) Ranskassa. Tulevissa päivityksissä voidaan huomioida myös EPAn (Environmental Protection Agency) metodologia Yhdysvalloissa sekä YK.n alaisen ICAOn (International Civil Aviation Organization) suositukset.

Osana sitoutumistaan kestävämpään liikematkustukseen GBT aikoo jatkaa vastuullisen matkustuksen toiminnallisuuksia ja ohjelmia. Neon tulevat versiot esimerkiksi näyttävät sähkö- ja hybridiautot hakutuloksissa, jolloin liikematkustajat tunnistavat ympäristöystävälliset vaihtoehdot paremmin.

GBT aikoo auttaa yrityksiä kompensoimaan CO2-päästönsä yhteistyössä hyväksyttyjen kompensointipalveluiden tuottajien kanssa. Vuonna 2019 GBT sitoutui tavoittelemaan hiilineutraaliutta ja kompensoi oman matkustuksensa yhteistyössä Carbonfund Foundationin kanssa.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

 

Lähde: American Express Global Business Travel 

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.