Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

Icelandairilla vahva Q3 – uusi kohde Detroit

Suomen ja Islannin diplomaattisten suhteiden 75-vuotispäiviä juhlistettiin Islannin tuoreen Suomen suurlähettilään Harald Aspelundin residenssissä. Matkailu on tärkeä osa hyviä suhteita ja lähettiläs kiittikin pakalla olleita matkailualan ammattilaisia siitä työstä, mitä he ovat tehneet Islannin tunnettuuden eteen.

Islannista olivat kertomassa kuvassa vasemmalta suurlähettiläs Harald Aspelund, Visit Icelandin Thorleifur Thor Jonssonin lisäksi Icelandairin Suomen toimistosta Natalie Henriksson ja Ruotsin toimistosta Ann-Sofie Nenzell sekä Christian Häggström.
Kuvassa keskellä Kilroyn Niina Laine, joka voitti arvonnassa matkan Islantiin.

Icelandair aloittaa jälleen toukokuussa lennot Detroitiin, neljän vuoden tauon jälkeen. Lennot operoidaan neljä kertaa viikossa, ajalla 18.5.-30.10.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Icelandair raportoi erinomaisen Q3-tuloksen:

  • Liiketulos oli 92,7 miljoonaa dollaria ja liikevoittomarginaali oli 19 prosenttia, mikä on 84,5 miljoonan dollarin parannus edellisvuoteen verrattuna.
  • Ennätysmäiset matkustajatuotot 408,3 miljoonaa dollaria
  • Ennätyksellinen käyttöaste ja korkea yksikkötuotto
  • Matkustajamäärä yli kaksinkertaistui edellisvuodesta ja oli 1,4 miljoonaa.
  • Yksikkötulot kasvoivat 38 prosenttia edellisvuodesta, kun taas yksikkökustannukset ilman polttoainetta laskivat kahdeksan prosenttia.
  • Kaikkien aikojen vahvin käteisvaratilanne kolmannen neljänneksen lopussa.
  • Yhtiö on hyvissä asemissa selviytyä vastatuulesta ja tarttua tulevien kuukausien mahdollisuuksiin.

 

Visit Islannin Thorleifur Thor Jonsson kertoi, että Islantiin on parina viime vuonna noussut taas uusia nähtävyyksiä ja kylpylöitä. Reykjavikissa on uusi laavashow, missä kerrotaan tulivuoren purkauksesta, eteläiseen Islantiin on avattu Islannin pisin zipline ja pohjoisen Akureyriin uusi upea kylpylä; Forest Lagoon.

Visit Islannin ammattilaisille tarkoitetut sivut löytyvät osoitteesta www.traveltrade.is.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Islanti on aina tunnettu kekseliäistä ja hauskoista mainoskampanjoistaan. Tässä yksi viimeisimmistä.

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.