
Itsepalvelu-shoppailua lentokentillä
Itsepalvelut muuttavat kuluttajien tapaa asioida vähittäiskauppiaiden kanssa, ja tämä suuntaus on nyt yhä suositumpi myös lentoaseman terminaalissa. Viime viikolla Amsterdamin Schipholin lentoasemalla käynnistettiin kuuden kuukauden mittainen kokeilu uudesta itsepalvelumyymäläkonseptista nimeltä Gate 24/7. Myymälässä on 10 myyntiautomaattia, joista jokaisessa on erilainen tuotevalikoima. Valikoima tulee kahdeksalta Schiphol Plazassa jo sijaitsevalta vähittäiskauppiaalta.
Nimensä mukaisesti myymälä on avoinna ympäri vuorokauden, ja sen laajan tuotevalikoiman tarkoituksena on palvella Schiphol Plazan asiakaskuntaa. Siihen kuuluu ruokaa ja juomaa, kauneustuotteita, elektroniikkaa ja muita pikkutarvikkeita. Asiakkaat voivat valita haluamansa tuotteet ja käyttää kosketuksetonta maksua automaateissa.
Amsterdamin Schipholin lentoaseman vähittäismyyntipäällikkö Carla Laurs-Hoogvorst sanoi: “Uskomme, että tämä on tulevaisuutta. Ensisijaisesti haluamme tarjota matkustajille nopeutta ja mukavuutta.”
John F. Kennedyn kansainvälisen lentoaseman terminaalin 4 ylläpitäjä JFKIAT lanseerasi yhteistyössä Hudsonin kanssa uuden monimerkkisen automaattisen vähittäismyyntikonseptin. Uusi konsepti sijaitsee Five Borough Food Hallin vieressä T4:ssä, ja se luo kosketuksettoman 24/7-ostospaikan, jossa matkustajat voivat valita sekä maailmanlaajuisesti tunnettujen tuotemerkkien että paikallisten tuotteiden joukosta.
Lisää esimerkkej kosketuksettomista ostokokemuksista on Hudson Nonstopin Amazonin Just Walk Out -teknologiamyymälät Dallas Love Fieldin (DAL) lentoasemalla ja Chicagon Midwayn kansainvälisellä lentoasemalla. Matkustajat voivat astua sisään Hudson Nonstopin myymälään luottokorttiaan pyyhkäisemällä tai “Tap to Pay” -toiminnon avulla, ottaa etsimänsä tuotteet ja kävellä sitten ulos myymälästä.
Lähde: Future Travel Experience