Järvi-Suomen yhdeksän maakuntaa mukaan digikehitykseen

Lakeland-alueella alkuvuodesta alkaneen Kasvusysäys-ohjelman tavoite on panostaa digitaaliseen saavutettavuuteen, jonka myötä alue saadaan paremmin kansainvälisille markkinoille.

Kasvusysäys-ohjelman ydin on kehittää Lakeland-alueen matkailutuotteiden kansainvälistä saatavuutta eli muodostaa kiertomatkatuotteet, tuotannon prosesseja sekä käynnistää systemaattinen myynti. Ohjelma koeponnistaa Järvi-Suomen laajuisen kiertomatkatuotteiston, joka pohjautuu parhaisiin Järvi-Suomesta löytyviin kohteisiin.

Yhteinen kansainvälisille matkailijoille suunnattu tuotetarjonta ja mahdollisuus liiketoiminnan kasvattamiseen toimivat motiiveina alueen toimijoille. Tavoitteena on, että ohjelman myötä Järvi-Suomeen kehittyy testattu, tiedolla johdettu toimintamalli, joka yhdistää Lakeland-alueen toimijoita sekä kasvattaa merkittävästi alueen matkailutuloa.

Ohjelman sisältö- ja jakelutiekehitys perustuu kansainvälisessä myynnissä toimivaan matkapakettien ja reittien suunnittelu- ja varausalustaan. Kasvusysäyksen teknisenä alustana toimii pohjoismaiden markkinoilla uusi matkapakettien ja -reittien suunnittelu- ja varaustyökalu Koko Travel Planner. Tietotalo toimii Koko Travel Plannerin verkkopalvelu- ja integraatiotoimittajana.

Kasvusysäyksen valmistelua johtaa VisitKarelia (Karelia Expert Matkailupalvelu Oy) ja ohjelma toteutetaan yhdessä siihen osallistuvan aluetoimijakonsortion ja yrityskonsortion kanssa.

 

Lähde: VisitKarelia
Kuva: Visit Finland / Asko Kuittinen

Jaa artikkeli:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Tilaa uutiskirjeemme

Liittymällä Ikkunapaikan postituslistalle, saat uutiskirjeen lehtien ilmestymisen välillä, noin 8 kertaa vuodessa.

Haluatko kirjautua ulos?
X