Hyppää sisältöön
· Leena

Kon-Tiki Tours vahvistaa incoming-toimintaansa

Kon-Tiki Tours on ostanut 15.1.2019 allekirjoitetulla kauppakirjalla helsinkiläisen Kontiki Finlandin ja sen incoming-liiketoiminnan. Toiminnan siirto tapahtui 1.2.2019.

”Lisäostot kiinnostavat”, sanoo yrittäjä-toimitusjohtaja Timo Saranpää.

”Kontiki Finland on Kon-Tiki Toursin vanhojen omistajien perustama incoming-toimisto. Kontiki Finland on spin-off, joka nyt palaa emoalukselle. On hienoa saada Kontiki Finland samaan kokonaisuuteen syksyllä ostamamme Lapin Lomamatkojen kanssa”, toteaa Kon-Tiki Toursin yrittäjä-toimitusjohtaja Timo Saranpää. ”Kontiki Finlandin Etelä-Suomen tuotetarjonta yhdessä Lapin tuotteistomme kanssa muodostuvat kansainvälisille asiakkaillemme kiinnostavan kokonaisuuden”, Timo jatkaa innostuneena.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

”Hienoa, että vuonna 2013 perustamamme yritys löytää Kon-Tikistä erinomaisen kodin”, iloitsee Kontiki Finlandin perustaja Tomas Lönnberg.

Tomas Lönnberg jatkaa kaupan jälkeen Kon-Tiki Toursin yhteistyökumppanina. Kaupassa ei siirry henkilöstöä Kon-Tiki Toursin palvelukseen eikä sillä ole välittömiä henkilöstövaikutuksia. Inbound-toiminnan projektipäällikkönä jatkaa Helsingin toimistossa Helga Himberg ja Rovaniemen toimistossa myyntipäällikkönä Heli Harju.

”Olemme viimeisen puolen vuoden aikana vahvistaneet outbound- ja inbound-liiketoimintaamme yritysostoin. Kontiki Finlandin kauppa oli se ”kerta kiellon päälle” tai ”ei kahta ilman kolmatta”-kauppa, keventää Timo Saranpää, mutta jatkaa vakavammin: ”jatkossakin olemme kiinnostuneita sekä matkailu- että digiosaamistamme täydentävistä yritysostoista”.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Lapin Lomamatkojen ja Kontiki Finlandin muodostama incoming-kokonaisuus saa markkinointi-nimekseen Kon-Tiki Finland (www.kontikifinland.com). Kon-Tiki Finland keskittyy Lapin, Etelä-Suomen ja lähialueiden maiden tuotteiston markkinointiin ja myyntiin, yhdessä ja erikseen. Tulevaisuudessa myös Järvi-Suomen ja saaristojen palvelutarjonta otetaan mukaan. Euroopan ja Pohjois-Amerikan lisäksi Arabimaat ja valikoidut Aasian maat ovat pääkohdemarkkinat.

Kon-Tiki Toursin (ml. Björk & Boström Urheilumatkat Oy ja inbound-toiminnot) arvioitu 2019 liike-vaihto on n. 6,5 m€.

Kon-Tiki Tours on suomalainen, yksityinen räätälöityjä teemamatkoja eri puolille maailmaa tekevä ryhmämatkatoimisto ja Suomea maailmalle markkinoiva incoming-toimisto. Kon-Tiki Toursilla on toimistot Helsingissä, Turussa, Rovaniemellä ja Kuusamossa. Yritys työllistää oman 14 hengen joukkueen lisäksi lukuisia yrittäjäyhteistyökumppaneita matkojen suunnittelussa, myynnissä, tuotannossa ja operoinnissa. Kon-Tiki Toursin tuotemerkkejä ovat myös Matkaseniorit, Trio Travels ja Lapin Lomamatkat. Lisäksi Kon-Tiki Tours omistaa urheilumatkoihin erikoistuneen Björk & Boströmin.

Leena