Kansainvälisen matkailun edistämiseen keskittyvä Lakeland – Jyväskylä Region -hankekokonaisuus on käynnistynyt Jyväskylän kaupungin alaisen Visit Jyväskylän hallinnoimana.
Kolmivuotisessa hankekokonaisuudessa on mukana kaikkiaan 21 kuntaa ja kymmeniä yrityksiä Keski-Suomesta. Kyseessä on Keski-Suomen alueen tähänastisista mittavin kansainvälisen matkailun edistämishanke. Hankekokonaisuuden vuosibudjetti on noin 370 000 euroa.
Kolmevuotisen hankekauden aikana tavoitteena on nostaa Jyväskylän seutu Järvi-Suomen alueena kansainvälisten matkailijoiden tietoisuuteen sekä parantaa Keski-Suomen pienten ja keskisuurten matkailu- ja palveluyritysten kilpailukykyä. Lisäksi alueelle on tarkoitus kehittää koko maakunnan kattava kansainvälisen matkailun toimintamalli.
Tiiviin alueellisen yhteistyön lisäksi hankeohjelmassa tehdään laajempaa yhteistyötä myös muun muassa Lahden, Tampereen ja Hämeen alueiden sekä Visit Finlandin kanssa.
”Yhteisinä pääkohdemainamme ovat erityisesti Japani ja saksankielinen Eurooppa. Tähtäämme siihen, että kuuden vuoden päästä ’Lakeland’ on maailmalla yhtä tunnettu kuin Lappi, toteaa hankekokonaisuuden projektipäällikkönä toimiva Päivi Heikkala.
Maaliskuun aikana tullaan järjestämään verkostoitumistilaisuuksia ja Keski-Suomen matkailuyrityksille avoimia kansainvälisen matkailun valmennustilaisuuksia palveluiden tuotteistamisesta sekä kansainvälisille markkinoille soveltuvista verkkopalveluista. Ja markkinointityötäkin tehdään.
Hankkeessa mukana olevat kunnat: https://visitcentralfinland.com/fi/loyda/kohteet-ja-kaupungit/
Hankkeessa mukana olevat yritykset: https://visitcentralfinland.com/fi/loyda/keski-suomi/visit-central-finland-yritykset/
Hankkeen rahoitus koostuu EAKR-rahaston, Keski-Suomen kehittämisrahaston, Keski-Suomen kuntien, Jamkin sekä yritysten osuuksista.
Jaa artikkeli: