Hyppää sisältöön
· Leena

MeetingPackage keräsi 1,5 miljoonaa euroa

Kokous- ja tapahtuma-alan varausteknologiaan erikoistunut, Suomessa vuonna 2014 perustettu, MeetingPackage keräsi uuden 1,5 miljoonan euron rahoituksen. Rahoituskierrokseen osallistuivat yhtiön olemassa olevat sijoittajat, joukko uusia enkelisijoittajia sekä Falkensteiner Ventures Keski-Euroopasta.

Aiemmin kokous- ja tapahtumatilojen markkinapaikkana tunnettu MeetingPackage.com on laajentanut palveluvalikoimaansa hotelleille ja kokouspaikoille. Uudet palvelut auttavat kokouspaikkoja myynnin tehostamisessa ja kustannusten pienentämisessä.

Yhtiö kiteyttää palvelunsa kolmeen kulmakiveen; kokouspaikkojen omien myyntikanavien optimoinnin korvaamalla verkkolomakkeet ja turhat sähköpostikyselyt online-varausmoottorilla. Mahdollistamalla keskitetyn lisämyynnin globaalin jakelukanavaverkostonsa avulla sekä tarjoamalla joustavat rajapinnat integraatioiden mahdollistamiseksi.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
Joonas Ahola, MeetingPackage.

”Vaikka toimialalla on jo paljon markkinapaikkoja, on kokous- ja tapahtumatilojen myynti edelleen hidasta ja tehotonta. Kokouspaikat kokevat suurimmaksi ongelmakseen sen, että taustajärjestelmät eivät keskustele markkinapaikkojen ja myyntikanavien kanssa. Asiakkaille tämä näkyy pitkinä vastausaikoina, joka heikentää asiakaskokemusta. Ongelman ratkaisemiseksi meidän tulee auttaa kokouspaikkoja heidän omien myyntikanavien ja -prosessien kehittämisessä, jotta asiakkaat saavat parhaimman mahdollisen varauskokemuksen. Integraatioiden ja varausteknologian avulla kokouspaikat voivat käsitellä niin omat kuin myös yli 500 jakelukanavan varaukset samassa palvelussa. Tämä oli vaadittu toimenpide, jotta voimme aidosti tehdä kokoustilojen varaamisesta yhtä helppoa kuin hotellihuoneiden varaamisesta”, kertoo MeetingPackage:n toimitusjohtaja ja perustaja Joonas Ahola.

Ahola jatkaa: ”Haluamme aidosti olla osana ekosysteemiä ja siksi tarjoamme kokoustilojen inventaarion niitä tarvitseville, oli sitten kyseessä listauspalvelu, liikematkatoimisto tai yritys. Tämän strategisen muutoksen myötä osa entisistä kilpailijoistamme onkin nykyään meille tärkeitä kumppaneita ja osa jakelukanavaverkostoamme.”

“Kokoustilojen online-varaaminen on yksi harvoista matkailualan sektoreista, jota ei ole vielä kunnolla digitalisoitu. Mielestämme MeetingPackage:lla on markkinoiden paras ratkaisu tähän ongelmaan. Sijoituksen lisäksi tulemme edesauttamaan yhtiön kasvua Keski-Euroopassa kontaktiverkostomme ja mittavan toimialakokemuksemme kautta”, toteaa Falkensteiner Venturesin toimitusjohtaja Beat Blaser.

Ahola uskoo, että yli sadan miljardin euron globaali kokousmarkkina on vihdoin valmis vähentämään manuaalista työtä digitalisoimalla ja tehostamalla varausprosesseja.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Yhtiön tavoitteena on tarjota kaikille sidosryhmille tehokas tapa etsiä, varata ja hallinnoida kokoustiloja ja –paketteja. Yhtiön palvelut integroituvat olemassa oleviin tilanhallintajärjestelmiin samalla tarjoten kokoustilat satoihin eri jakelukanaviin varattavaksi. Tuotteisiin kuuluvat esim. tilanhallintajärjestelmä, kokousvarausmoottori ja jakelukanavien hallintajärjestelmä kokous- ja juhlatiloille. MeetingPackage on saatavilla yli kymmennellä eri kielellä, joita käyttävät tuhannet hotelliasiakkaat ja yli 500 jakelukanavaa.

Yhtiön toimitusjohtaja ja perustaja on Joonas Ahola ja yhtiöllä on toimipisteet Suomessa, Tsekeissä, Italiassa, Saksassa, Yhdistyneissä Kuningaskunnissa, Itävallassa ja Yhdysvalloissa.

 

Lähde: MeetingPackage (Cocouz Oy)

 

Leena