Hyppää sisältöön
· Leena

MyHelsinki.fi-sivusto palkittiin

MyHelsinki.fi-sivusto on voittanut arvostetun City Nation Place -palkinnon sarjassa, jossa arvioitiin kaupunkilaisten osallistumista kaupungin maineen kasvattamiseen. Palkinto jaettiin Lontoossa 9.11. pidetyssä City Nation Place -konferenssissa.

MyHelsinki.fi on kesäkuussa 2017 avattu palvelu, joka kokoaa yhteen Helsingin elämyksellisen ja elinkeinopuolesta kertovan sisällön. Sivuston palvelulupaus on Your local guide to Helsinki, ja sivuston kaikki sisällöt ovat kaupunkilaisten kokoamia suosituksia. Se on osa Helsingin kaupunkimarkkinoinnin muutosta, jonka tavoitteena on vahvistaa Helsingin kansainvälistä tunnettuutta ja vetovoimaa.

MyHelsinki.fi voitti City Nation Place -palkinnon sarjassa Best Citizen Engagement, jossa arvioitiin paikallisten osallistumista kaupungin tai maan maineen kasvattamiseen. Helsingin kanssa voitosta kisasivat Kapkaupunki, Chile, Costa Rica ja Butler County.

– Helsinki on todistetusti maailman parhaita esimerkkejä siinä, miten kaupunkilaiset voivat osallistua kaupungista viestimiseen. MyHelsinki.fi-sivustoa on kehitetty yhdessä kaupunkilaisten kanssa. Sivusto on osaltaan todistanut sen, että täällä vierailevaa matkailijaa tai Helsingissä työskentelevää kansainvälistä osaajaa kiinnostavat samat asiat kuin kaupunkilaisiakin, Helsinki Marketingin markkinointiviestintäpäällikkö Tia Hallanoro kertoo.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

City Nation Place -palkinnon jakanut tuomaristo perusteli valintaansa kuvailemalla MyHelsinki.fi-sivustoa innovatiivisena palveluna, joka mahdollistaa kaupunkilaisille ainutlaatuisen keinon jakaa tuntojaan sekä lempipaikkojaan ja -aktiviteettejaan Helsingistä. Tuomaristo nosti perusteluissaan esille myös sen, että MyHelsinki.fi on aidosti uusi ja erilainen ja lähestyy destinaatiomarkkinointia kokonaisvaltaisesti.

City Nation Place (CNP) on Iso-Britanniasta käsin toimiva kaupunkimarkkinoinnin ja elinvoimaisten identiteettien kehittämiseen erikoistunut organisaatio. Se tuottaa tietoa, jolla voidaan tukea kaupungin maineen kasvattamista, investointien ja osaamisen houkuttelemista ja lisätä taloudellista kilpailukykyä. Alan johtaviin tapahtumiin kuuluva CNP-konferenssi keräsi tänä vuonna Lontooseen yli 150 päättäjää yli 30 maasta.

Kuva: Matti Pyykkö

Leena