Pohjoismaiset markkinat tärkeitä

Norwegian Cruise Linen (NCL)  kuudestatoista aluksesta peräti kuusi on ollut tänä vuonna Euroopan vesillä.

NCL on vahvistanutkin läsnäoloaan pohjoismaisilla markkinoilla. Pohjoismailla on omat markkinointipäällikkönsä. Viveca Jerrestam vastaa Ruotsin ja Suomen markkinoista ja Tom Baraas Tanskan, Norjan ja Islannin.

NCL:n alukset ovat risteilleet yli 50 vuotta. Varustamon 17. alus Norwegian Encore valmistuu vielä tämän vuoden aikana ja kuusi uutta alusta vuoteen 2027 mennessä.

Tällä hetkellä NCL:n risteilymaailma ulottuu 121 maahan ja 323 satamaan. Pohjoismaissa risteilyjen lähtösatamina ovat Kööpenhamina ja Tukholma.

NCL:llä on oma Feel Free – Free at Sea -filosofia, joka korostaa risteilyjen vapaamuotoisuutta ja rentoutta. Käytännössä se tarkoittaa esimerkiksi vapaamuotoisempia ruokailuja, ei tiukkoja pukukoodeja eikä ennakkoon määrättyjä kattausaikoja tai pöytäpaikkoja.

Yksi NCL:n suurimmista aluksista, Norwegian Getaway vieraili Helsingissä lokakuussa. Alukseen mahtuu liki 4000 vierasta ja miehistöä on yli 1600. Feel Free -filosofia korostuu etenkin ruokapaikkojen määrässä.

Norwegian Gaetawayn ravintolakannen monet ravintolat avautuvat myös ulkokannelle muodostaen laivaa kiertävän The Waterfront -näköalaterassin ja kävelyalueen.

Vieraat voivat valita ruokapaikkansa kaikkiaan 26 ravintolasta. Kuuden pääravintolan menut sisältyvät risteilyhintaan.

Lapsille on omat vesiliukumäet sekä minigolf- ja seikkailuradat Norwegian Getawayn yläkansilla.

Myös lapset ovat tervetulleita NCL:n risteilyille. Norwegian Getawayn kansilla heille on tarjolla lukuisia vesiliukumäkiä ja aktiviteetteja mahtavasta seikkailuradasta minigolfiin ja muihin peleihin.

Antti Haukkamaa

Jaa artikkeli:

Tilaa uutiskirjeemme

Liittymällä Ikkunapaikan postituslistalle, saat uutiskirjeen lehtien ilmestymisen välillä, noin 8 kertaa vuodessa.

Haluatko kirjautua ulos?
X