Hyppää sisältöön
· Leena

Pohjoismaista yhteismarkkinointia Kiinassa

Beiou – More Surprises per Square Meter

Yhteiskampanja Beiou (pohjoinen alue) – More Surprises per Square Meter alkaa syyskuussa ja jatkuu vuoden 2019 loppuun saakka.

Teemalla ”More Surprises per Square Meter” pyritään houkuttelemaan kiinalaisia yksittäismatkailijoita tutustumaan myös pääkaupunkien ulkopuolella oleviin kohteisiin ja elämyksiin ympäri vuoden.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Kampanjan ensimmäisessä vaiheessa jaetaan kiinalaisten jo Pohjoismaissa matkustaneiden mielipidevaikuttajien matkakertomuksia, joissa he kuvailevat omia parhaimpia ja mieleenpainuvampia elämyksiään ja muistojaan eri Pohjoismaiden osalta. Tutkitusti suositukset ja jaetut kokemukset toimivat matkakohdetta valittaessa erittäin tehokkaasti.

Nuoret kiinalaiset etsivät aitoutta

Paikalliset elämäntavat, ihmiset ja luonto kiinnostavat nuorempaa kiinalaista sukupolvea yhä enemmän. Monet heistä ovat matkustaneet paljon ja maailman metropolit on jo kierretty. Nyt haetaankin uusia kohteita, aitoja elämyksiä ja rauhoittumista arjen hektisyyteen. Kukin Pohjoismaa erottuu kampanjassa omien erityispiirteittensä avulla kiinalaisten kokemina.

Yhteistyöllä suurempia markkinaosuuksia

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Yhteistyöllä tavoitellaan näkyvyyttä merkittävällä ja isolla markkina-alueella, jossa kilpailu on kovaa. Tämän lisäksi kukin Visit-organisaatio tekee omia markkinointi- ja myynninedistämistoimenpiteitä omien yritys- ja yhteistyökumppaneidensa kanssa. Visit Finland tuo vielä tämä syksyn aikana koko joukon mediaa ja matkanjärjestäjiä tutustumaan Suomen eri alueisiin ja tuotteisiin. Lisäksi tuetaan myyntiä yhdessä matkanjärjestäjien ja muiden kumppaneiden kanssa toteutettavien kampanjoiden avulla. Pohjoismaista yhteiskampanjointia rahoittaa Visit-organisaatioiden lisäksi Pohjoismaiden ministerineuvosto ja EU.

Matkailuyöpymiset Pohjoismaihin (Tanska, Ruotsi, Norja ja Suomi) ovat lisääntyneet vuodesta 2014 vuoteen 2017 peräti 27 %:lla. Kasvu on ollut kovempaa kuin muulla Euroopalla (18 %) vastaavalla ajanjaksolla. Kilpailu jatkuu kuitenkin kovana ja resurssien yhdistämisellä haetaan voimaa markkinaosuuden kasvattamiseen entisestään.

 

Lähde: Visit Finland
Kuva: Jussi Hellstén
Leena