Hyppää sisältöön
· Leena

Satavuotias KLM sitoutuu kestävään kehitykseen

KLM:llä on monta syytä juhlaan. Yhtiö perustettiin lokakuussa sata vuotta sitten. Lennot alkoivat seuraavana keväänä ja ensimmäinen lento oli toukokuussa 1920 Lontoosta Schipholiin.

KLM aloitti lennot myös Suomeen jo 80 vuotta sitten, kesällä 1939. Pohjoismaat ovat KLM:lle tärkeä markkina. Vuosittain pohjoismaisia asiakkaita on yli viisi miljoonaa. Suomenkin asiakasmäärä ylittää vuosittain puoli miljoonaa. Nykyisin KLM:llä on Helsingin ja Amsterdamin välillä neljä lentoa päivässä.

KLM:n Helsingin toimistossa työskentelee kolme virkailijaa; Soili Varpula, Sales Manager Finland & Baltics, Johanna Boman, Account Manager sekä Saara-Maija Järvelä, Local Marketing Coordinator.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen
KLM:n 100-vuotista taivalta juhlistettiin lokakuussa Helsingissä. Kuvassa Helsingin toimistosta Johanna Boman, Saara-Maija Järvelä, Soili Varpula sekä juhlapuhuja Paul Terstegge, General Manager North Europe. (Kuva Tomi Hämäläinen).

Kestävä kehitys

Vuonna 1990 KLM avasi ympäristökeskuksen ja siitä lähtien yhtiön painopiste on ollut kestävässä kehityksessä.
Kymmenen vuotta sitten KLM suoritti ensimmäisen lennon biopolttoaineella ja vuosi sitten yhtiö esitteli CO2ZERO-kompensaatio-ohjelman. Tänä vuonna KLM on solminut kumppanuuden Euroopan ensimmäisen biopolttoainetta valmistavan tehtaan kanssa. Tehdas valmistuu vuonna 2022 Alankomaihin.
Tämän vuoden kesäkuussa yhtiö julkaisi kampanjan, jossa se sitoutuu ilmailuteollisuuden kestävän tulevaisuuden kehittämiseen ja samalla kehottaa ihmisiä vastuulliseen lentämiseen.

 

Antti Haukkamaa
Leena