Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

Saudia lanseerasi brändinuudistuksen

Saudi-Arabiassa tehdään nyt mittavia toimia maan muuttamisesta houkuttelevaksi matkakohteeksi. Uusia projekteja on useita ja nyt myös lentoyhtiölle halutaan uusi ilme.

Saudia Arabian kansallinen lentoyhtiö, Saudia, on julkistanut uuden ilmeen, joka on linjassa lentoyhtiön laajemman suunnitelman kanssa, jonka tavoitteena on tukea Saudi Vision 2030 -strategiaa, joka on maan pitkän aikavälin strategia talouden monipuolistamiseksi. Strategian tavoitteena on muun muassa tuoda kuningaskuntaan noin 330 miljoonaa kävijää vuoteen 2030 mennessä.

Saudia on hiljattain päivittänyt brändinsä ulkoasua ottamalla käyttöön uudistetun logon ja kolme pääväriä: vihreän, sinisen ja hiekan. Uusi Saudian brändi-ilme saattaa vaikuttaa tutulta, sillä siinä toistetaan lentoyhtiön aiemmin vuosina 1971-1996 käyttämää logoa, kirjasinta ja väritystä.

Lentoyhtiön mukaan vihreä väri edustaa kansallista ylpeyttä, sininen symbolisoi Saudi Groupin kunnianhimoa, mikä tarkoittaa sekä merta että taivasta, ja hiekan väri on saanut inspiraationsa aavikon dyyneistä, jotka edustavat Saudi-Arabian rikasta perintöä.

Saudian koneiden maalauksessa on vihreitä ja sinisiä raitoja, jotka peittävät rungon keskikohdan. Lentokoneen uuden värityksen hallitseva väri on vihreä, ja siihen kuuluvat lentoyhtiön logo pyrstössä ja “Saudia” lentokoneen alapuolella. Uudistetussa logossa on suuri palmu lentokoneen muotoa muistuttavaa kolmionmuotoista taustaa vasten.

Saudia Groupin pääjohtaja Ibrahim Al-Omar kommentoi lentoyhtiön muuttunutta ilmettä seuraavasti: “Elämme uutta aikakautta ja erittäin jännittävää aikaa Saudiassa. Lentoyhtiömme on kehittynyt vuoden 1945 Douglas DC-3 -lentokoneesta 140 lentokoneen nykyaikaiseksi laivastoksi, joka palvelee yli 100 kohdetta, ja on näin ollen yksi alueen suurimmista lentoyhtiöistä.

Lentoyhtiö on myös ottanut käyttöön matkustamo- ja maahenkilökunnan uudet univormut. Vanhojen univormujen tapaan uusissa univormuissa on tummansiniset värit.

 

Lähde: SimplyFlying

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.